וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרידור על המו"מ: "נלך רחוק מבחינה טריטוריאלית"

סגן ראש הממשלה מרידור אמר בערוץ 2 כי משא ומתן אינו טובה שישראל עושה לפלסטינים. על טורקיה: "יש לנו אינטרס לשיקום היחסים". על פעילי המטס הפרו-פלסטיני: "באו לעורר מהומה"

סגן ראש הממשלה והשר לענייני מודיעין, דן מרידור, התייחס אחר הצהרים (שבת) למשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ואמר כי מתקיים מאמץ להחזיר את הפלסטינים לשולחן הדיונים. "אנחנו מעוניינים בשתי מדינות ומוכנים גם ללכת רחוק מבחינה טריטוריאלית. אנחנו לא עושים טובה לפלסטינים, גם לנו המצב הנוכחי לא טוב", אמר מרידור והוסיף כי "ראש הממשלה דיבר בנאומו בכנסת על הדברים שעליהם לא נוותר, בהם ירושלים והגושים, ונוכחות צבאית ארוכת טווח לאורך נהר הירדן".

עוד על המשא ומתן עם הפלסטינים:
רשמית: הרשות תפנה לאו”ם לקבלת הכרה במדינה
אבו מאזן: ”לא רוצים שאפנה לאו”ם? תנו חלופה אחרת”
ליברמן: אבו מאזן מקשיח עמדות לקראת פרישתו

בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, אמר מרידור כי "יש כאן בסיס טוב, ואין טוב ממנו להתחיל משא ומתן. צריך לנסות להסביר לפלסטינים שזו הדרך היחידה להגיע למדינה, שבשיחות איתנו ייפתרו סוגיות הגבול, ירושלים, והפליטים". הוא הוסיף כי "יש להוביל את זה ממהלך של הכרה במדינה פלסטינית ללא תמורה - למהלך שבו הם גם נותנים, לא רק מקבלים".

סגן ראש הממשלה התייחס גם ליחסי ישראל-טורקיה בעקבות אירועי המשט הקודם ואמר כי לישראל יש אינטרס לשקם את היחסים עם הטורקים. "במגעים עם טורקיה אפשר לקבור פרשה אומללה, של חיילי צה"ל שפעלו באופן לגיטימי. מדובר בטרגדיה, איש לא התכוון שיהרגו תשעה פעילים שהיו במשט", אמר מרידור, "המזרח התיכון רועד וישראל וטורקיה יציבות. האינטרס שלנו ללכת כברת דרך אפשרית כדי לבנות מערכת יחסים יציבה עם טורקיה". הוא התייחס גם לדרישות מצד ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, להתנצלות ישראלית בעקבות האירועים במשט. "דברי ארדואן לא מועילים פה. ההתמקדות בהתנצלות אינה מדויקת. הסיפור מורכב יותר. קרה משהו בעקבות מבצע 'עופרת יצוקה' הלא-מוצלח".

הוא דיבר גם על הטיפול הישראלי במטס המחאה הפרו-פלסטיני, במסגרתו הגיעו אתמול עשרות פעילים לנמל התעופה בן גוריון. "לא נרשמה היסטריה בהיערכות לטפל במטס. הפעילים הללו לא הגיעו לכאן כדי להפגין ברמאללה, אלא כדי לעורר מהומה בישראל ולהתעמת עם חיילי צה"ל במחסום".

מרידור התייחס בדבריו גם לתקיפות האחרונות שכוונו כלפי המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, וכלפי מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ניצן אלון מצד פעילי ימין. "ההתקפות על שי ניצן וניצן אלון פרועות וחסרות רסן. אנחנו מתווכחים הרבה, אבל המערכת הזו מייצגת ערכים בסיסיים, סדר וחוק", אמר מרידור, "הדברים חמורים ומסוכנים וצריך ללחום בהם ולהגן על המערכת שהיא התמצית של האופי הלאומי שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully