וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן שפירו הושבע לשגריר החדש של ארה"ב בישראל

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, השביעה את שפירו בטקס שנערך בוושינגטון, במהלכו אמרה כי "יש לנו אמון מלא בדן וביכולתו למלא את תפקיד ייצוג מדינתנו וייצוג ממשל אובמה"

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, השביעה אמש (שישי) את דן שפירו לשגרירה החדש של ארצות הברית בישראל בטקס שנערך במשרד מחלקת המדינה האמריקאית בוושינגטון. שפירו, בן 42, הוא יהודי, דובר עברית, שחי מספר שנים בארץ ואף היה סטודנט באוניברסיטה העברית בירושלים.

במהלך טקס ההשבעה, בו נכחו מאות משתתפים, ביניהם גם שגריר ישראל בארצות הברית, מייקל אורן, הביעה מזכירת המדינה את אמונו המלא של ממשל אובמה בשפירו ואמרה כי "יש לנו אמון מלא בדן וביכולתו למלא את התפקיד של ייצוג מדינתנו וייצוגו של ממשל אובמה, וכן ביכולתו לסייע לנו לכתוב פרק חדש בשותפות המתמשכת בין ארצות הברית וישראל". עוד סיפרה קלינטון במהלך טקס ההשבעה כי דן ביקר בישראל בפעם הראשונה עם הוריו בהיותו בן ארבע, בתקופת מלחמת יום הכיפורים. קלינטון סיפרה כי "במהלך המלחמה דן ראה צעירים ההולכים להגן על מדינתם".

עוד סיפרה קלינטון על שפירו, כי שנים לאחר מכן, בהיותו סטודנט באוניברסיטה העברית בתקופת האינתיפאדה הראשונה "דן וחבריו לכיתה דנו במשך שעות ארוכות בשאלה איך ישראל והפלסטינים יוכלו ביום מן הימים לחיות בשלום". קלינטון הוסיפה כי "דן ראה ממקור ראשון שהסטטוס קוו בין ישראל לפלסטינים אינו בר קיימא".

כיהן בתפקידי מפתח בממשל האמריקאי

שפירו כיהן עד לאחרונה כיועצו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, וההחלטה על מינויו לשגרירי בישראל התקבלה על ידי הנשיא לפני כארבעה חודשים. עוד כיהן שפירו בתפקידי מפתח בממשל האמריקני, ביניהם בתור חבר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית וכיועץ לענייני המזרח התיכון וצפון אפריקה בצוות הבית הלבן, וכן עבד בשנים האחרונות בצמוד לשליח ארצות הברית למזרח התיכון לשעבר, ג'ורג' מיטשל, בניסיון להביא לשלום בין ישראל לפלסטינים. שפירו יחליף בתפקידו את השגריר הנוכחי, ג'יימס קניגנגהאם.

שפירו, בעל תואר שני במדיניות המזרח התיכון באוניברסיטת הרווארד, כיהן בעבר גם כחבר צוות בוועדת במשנה של הוועדה לענייני חוץ של בית הנבחרים האמריקאי. בתקופת ממשלו של ביל קלינטון, שימש כמנהל לענייני חקיקה וכאחראי לקשר עם הקונגרס עבור היועץ לביטחון לאומי.
הקשר בין שפירו לנשיא האמריקאי, ברק אובמה, החל כבר בשנת 2007, כשזה היה מועמד לנשיאות. שפירו היה יועצו של אובמה בנושאי המזרח התיכון והקהילה היהודית. כמו כן, שימש כאסטרטג ומגייס כספים בקמפיין הבחירות של אובמה. בין היתר, כיהן במסגרת מחלקת המדינה האמריקאית, בשגרירות ארצות הברית באיחוד האמירויות הערביות.

שפירו, דובר עברית רהוטה, שימש כגורם המייצג של הקהילה היהודית של ארצות הברית בבית הלבן. הוא העניק לילדיו שמות ישראלים, והוא נוהג להתפלל בבית כנסת קונסרבטיבי. קולות ישראלים ופלסטינים רבים בארצות הברית שיבחו את מינויו הצפוי של שפירו עוד בטרם הוכרז.

עוד באותו נושא:
אובמה מינה שגריר חדש לארה"ב בישראל: דן שפירו
דורי גולד: לדן שפירו יש פוטנציאל להיות שגריר טוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully