וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מינה שגריר חדש לארה"ב בישראל: דן שפירו

נשיא ארה"ב הכריז על מינויו של יועצו לענייני המזרח התיכון וצפון אפריקה כשגריר ארה"ב בישראל. שפירו, שעבד בצמוד לשליח ארה"ב למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, יחליף את ג'יימס קנינגהאם

דן שפירו, יועצו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, מונה הלילה (חמישי) לשגריר ארה"ב בישראל. שפירו שימש עד כה כחבר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית וכיועץ לענייני המזרח התיכון וצפון אפריקה בצוות הבית הלבן והוא יחליף את השגריר הנוכחי, ג'יימס קנינגהאם. שפירו כבר ביקר בעבר בישראל ועבד בצמוד לשליח ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, בניסיון להביא לשלום ישראלי-פלסטיני.

שפירו, בעל תואר שני במדיניות המזרח התיכון באוניברסיטת הרווארד, כיהן בעבר גם כחבר צוות בוועדת במשנה של הוועדה לענייני חוץ של בית הנבחרים האמריקאי. בתקופת ממשלו של ביל קלינטון, שימש כמנהל לענייני חקיקה וכאחראי לקשר עם הקונגרס עבור היועץ לביטחון לאומי.

נציג הקהילה היהודית בארה"ב

הקשר בין שפירו לנשיא האמריקאי, ברק אובמה, החל כבר בשנת 2007, כשזה היה מועמד לנשיאות. שפירו היה יועצו של אובמה בנושאי המזרח התיכון והקהילה היהודית. כמו כן, שימש כאסטרטג ומגייס כספים בקמפיין הבחירות של אובמה. בין היתר, כיהן במסגרת מחלקת המדינה האמריקאית, בשגרירות ארצות הברית באיחוד האמירויות הערביות.

שפירו, דובר עברית רהוטה, שימש כגורם המייצג של הקהילה היהודית של ארצות הברית בבית הלבן. הוא העניק לילדיו שמות ישראלים, והוא נוהג להתפלל בבית כנסת קונסרבטיבי. קולות ישראלים ופלסטינים רבים בארצות הברית שיבחו את מינויו הצפוי של שפירו עוד בטרם הוכרז. המינוי עדיין תלוי את אישור הסנאט האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully