וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורי גולד: לדן שפירו יש פוטנציאל להיות שגריר טוב

פנחס וולף

23.2.2011 / 17:17

שגריר ישראל לשעבר באו"ם מרוצה מכוונת אובמה למנות את דן שפירו לשגריר בישראל - הוא מקורב לראשי הממשל האמריקאי, הוא מבין את האזור והוא מבין עברית

דורי גולד, שגריר ישראל באו"ם לשעבר, והיום נשיא מכון המחקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, המומחה בנושאי יחסי ישראל וארצות הברית, בירך היום (רביעי) על מינויו הצפוי של דן שפירו לשגריר ארצות הברית בישראל. "מה שחשוב ביחסי ישראל וארה"ב זה שיהיה לשגריר האמריקאי קשר עם הנשיא ועם מזכירת המדינה", אמר גולד לוואלה! חדשות. "שפירו בא מהסביבה של אובמה, הוא עזר בתקופות שונות ואני מאמין שהוא ישמור על מערכת יחסים טובה".

מבחינת גולד, ישנם ארבעה דברים שהופכים את המינוי של שפירו לכזה שיש לו פוטנציאל טוב להיות מוצלח מנקודת מבטה של ישראל: הוא מקורב לראשי הממשל האמריקאי, הוא מבין את הסביבה בה הוא יהיה שגריר, הוא מבין את השפה העברית והוא מגיע לתפקיד לאחר שנתיים של ניסיון בנושאים מדיניים. גולד אף שלל את ההערכה לפיה אובמה ימנה את שפירו רק כדי לפזול לקהל היהודי לקראת הבחירות בארצות הברית.

"פגשתי אותו בעבר עם עוזי דיין בוושינגטון והצגנו בפניו חוברת של מרכז ירושלים על גבולות בני ההגנה למדינת ישראל", סיפר גולד. "היא נכתבה על ידי אנשי מערכת הביטחון לשעבר, כמו משה יעלון, עוזי דיין ויעקב עמידרור, והיא מדגישה את חשיבות בקעת הירדן כחגורת ביטחון, ושליטה ישראלית במרחב האווירי באיו"ש. הוא לאו דווקא קיבל את התוכנית, אך היה מוכן לשמוע עליה ולא שלל אותה על הסף. אני לא תמיד מוצא נתונים כאלו אצל שגרירים אחרים", אמר גולד. לדבריו, אם תהיה גרסה חדשה של התוכנית, בעקבות ההתפתחויות במזרח התיכון, לא מן הנמנע שהוא יבקש להציגה שוב בפני שפירו, שהפעם יהיה שגריר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully