וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 שנות מאסר לתוקף שהרג באמצעות קסדה

גלעד גרוסמן

6.7.2011 / 11:00

בית המשפט גזר גם פיצוי על סך 100 אלף שקלים על ישי סגן שהורשע בהריגה לאחר שהיכה באמצעות קסדה את אלי איפרגן במהלך קטטה וגרם למותו. אחותו של איפרגן: "ביהמ"ש נותן יד לרוצחים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) תשע שנות מאסר על ישי סגן, תושב תל אביב בן 34, שהורשע בהריגה לאחר שהיכה את אלי איפרגן, תושב אשדוד ואב לשלושה, באמצעות קסדה וגרם למותו לפני כשנה. כמו כן, נגזר עליו לשלם 100 אלף שקל פיצויים למשפחתו של איפרגן.

"הקסדה נוצקה ובאה לעולם על מנת להגן ולשמור על ראשו של אדם. הקסדה בידיו של הנאשם הפכה והייתה לכלי זין, כלי מוות", כתב השופט דוד רוזן בגזר הדין. הוא ציין כי סגן התערב בעימות שלא היה קשור אליו והכה את איפרגן מבלי שקדמה לכך התגרות ומבלי שניסה לעזור למישהו. "הנאשם שש אלי ריב שאת נסיבותיו הנכוחות לא ידע", כתב השופט. "ללא סיבה הפעיל בעוצמה נשק קר כלפי בני אדם, שדקות קודם לכן, סיימו בילוי של לילה באזור בילויים במרכז העיר תל אביב".

השופט רוזן ציין את החשיבות שרואה בית המשפט במלחמה באלימות באמצעות ענישה מחמירה שתעביר מסר גם לאחרים. מנגד, הוא התחשב בכך שסגן לא תכנן לתקוף את איפרגן לא רצה במותו, הודה במעשים והביע חרטה.

משפחתו של איפרגן הגיבו באכזבה וכעס לגזר הדין. אחותו, גלי תירם, אמרה כי "אני לא מאמינה איך בית המשפט נותן יד לרוצחים. הוא ייצא מהכלא וימשיך שגרת חיים אבל החיים שלנו נהרסו".

פרקליטו של סגן, עורך הדין אלי כהן, אמר כי "בית המשפט הטיל עונש מתחשב בכל הפרמטרים. הנאשם לא התכוון ולא רצה להרוג את המנוח, הוא רצה למנוע המשך קטטה בה נטל חלק המנוח, ולהציל בחורות שקיבלו מכות. בית המשפט לקח את הנתונים האלה בחשבון והגיע לתוצאה שתואמת את הענישה שהתוותה על ידי בתי המשפט הגבוהים בישראל".

"לא הייתה לי כוונה להרוג"

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין ספי ברא"ז-יונג, מפרקליטות מחוז תל אביב, בשעת בוקר מוקדמת התפתח ויכוח מילולי בין סגן ששהה מחוץ למועדון וצעירה שהייתה עמו לבין איפרגן, שמעון אמיתי ושתי נשים נוספות. הוויכוח התלהט ובשלב מסוים זרק הגבר ששהה במחיצת הצעירה כוס לעברו של איפרגן, שבתגובה סטר לו.

מכתב האישום עולה, כי זורק הכוס נמלט למתחם מועדונים סמוך תוך שהוא קורא לעזרה. סגן, שבאותו שלב רכב על אופנוע בסמוך למקום התגרה, הגיע למקום, הוריד את הקסדה מראשו וחבט עמה בראשו של איפרגן, שנפל על הרצפה. אמיתי פנה לסגן ואמר לו: "בוא הנה, מה עשית?".

בתגובה לשאלתו של אמיתי, היכה סגן גם אותו באמצעות הקסדה. כתוצאה מהמכה נגרמו לאיפרגן שברים בגולגולת ודימום שגרם ללחץ על גזע המוח. הוא אושפז בטיפול נמרץ נוירוכירורגי, אולם לאחר כשבוע הידרדר מצבו והוגדר כמי ששרוי במוות מוחי. מאוחר יותר מת איפרגן מפצעיו.

עוד על המקרה:
מת מפצעיו האב מאשדוד שהותקף בקסדה
הסעיף הוחמר: תוקפו של אלי איפרגן מואשם בהריגה
הנאשם שהרג באמצעות קסדה התנצל: "לא התכוונתי"

עדכון ראשון: 08:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully