וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: אחת מספינות המשט חמקה ויצאה לכיוון עזה

ניר יהב

5.7.2011 / 13:49

הפעם היוונים פיספסו? מארגני "משט החירות 2" הודיעו כי האונייה הצרפתית "כבוד" הצליחה לצאת מהמים הטריטוריאליים של יוון כשעליה 8 פעילים, בהם אחד ממנהיגי השמאל הרדיקלי בצרפת

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכת וידאו: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

האם משמר החופים היווני נרדם בשמירה? אחרי שבימים האחרונים מנעו שלטונות יוון מאוניות "משט החירות השני" שעגנו בשטחה לצאת לכיוון עזה, הצליחה היום (שלישי) ספינה צרפתית שעליה שמונה פעילים פרו-פלסטיניים לחמוק מהמים הטריטוריאליים של יוון למים בינלאומיים, ויצאה לדרכה לעבר הרצועה, במטרה "לשבור את המצור" המוטל עליה - כך הודיעו בצהריים (שלישי) מארגני המשט. ברשויות היווניות אמרו בתגובה להודעה כי "הדיווח נבדק".

המשט המתמהמה - כותרות אחרונות:
אתמול: יוון עצרה עוד 2 ספינות שביקשו לצאת לעזה
למרות הקשיים - פעילי המשט נחושים לצאת לדרך
פעילים פתחו בשביתת רעב באתונה: "תנו לצאת למשט"

פעילים האמורים לקחת במשט לעזה. רויטרס
האוניה הצרפתית "לואי מישל" שנבלמה אתמול לפני שיצאה לדרך/רויטרס

לפי הדיווחים, הספינה "כבוד", (Dignite - Al Karama), שאורכה 19 מטרים, יצאה מהנמל בו עגנה, סמוך לבירה אתונה. על סיפונה, כך דווח, נמצא בין היתר גם אחד המנהיגים הצעירים של השמאל הרדיקלי בצרפת, אוליבייה בזנסנו. לפי הדיוחים, זו היחידה מבין הספינות המשתתפות במשט שהצליחה עד כה לצאת מיוון לכיוון עזה.

נעצרו 3 מנוסעי הספינה הקנדית

מוקדם יותר הבוקר אמר דוויד היפ, דובר הספינה הקנדית "תחריר" המשתתפת במשט, כי שלושה מאנשיה, שני קנדים ואוסטרלי, נעצרו בידי הרשויות היווניות. "תחריר" הייתה אתמול בין שתי האוניות (השנייה היא "לואי מישל" הצרפתייה), שכוחות משמר החופים היווני מנעו את הפלגתן לעזה. ביום שישי נעצר באופן דומה קברניט האוניה האמריקאית "תעוזת התקווה", שניסתה גם היא לחמוק משטח יוון אך נבלמה.

היוונים ביקשו לעצור אתמול גם את קברניט ה"תחריר", אולם בטרם הפליגה, "שיחררו" אותו נוסעיה מחוזהו, והיא הפליגה כשהיא "מופעלת בידי מתנדבים". כשעלו החיילים היוונים על סיפונה, הצהירו 30 הנוסעים כי "כולנו קפטנים". בסופו של דבר, כך מתברר היום, נעצרו שלושה מהם.

במקביל, הובא היום לשימוע בבית המשפט בפיראוס הקברניט האמריקאי של "תעוזת התקווה". פעילי הספינה הגיעו למקום וקיבלו את הקפטן שלהם, ג'ון קלוסמייר, בקריאות עידוד. פעיל המשט הישראלי, דרור פיילר, אמר כי "אנו מאמינים שהחוף היווני נתון תחת סוג של כיבוש, בידי כוחות ארה"ב וישראל".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully