וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי המשט באתונה: "נפליג עוד היום לעזה"

לדבריהם, כל ספינה שעדיין מסוגלת להפליג לכיוון עזה - תעשה זאת, והראשונה שתצא לדרכה היא הספינה הקנדית. פעילי המשט גם טוענים כי שמונה מהם, ששבתו רעב, נעצרו על ידי היוונים

העיתון הקנדי "טורונטו סטאר" מדווח כי פעילים בספינות המשט לעזה, המעוכבות בנמל פיראוס, הודיעו כי בכוונתם לנסות היום (שני) שוב לעזוב את הנמל. זאת, לאחר שביום שישי עצר משמר החופים היווני את הספינה האמריקאית "תעוזת התקווה" שהפליגה לכיוון הרצועה. "הספינות הנותרות שמסוגלות לשוט - מתכוונות לנסות לעשות זאת", אמר דיוויד היפ, חלק מצוות ההיגוי של "תחריר", הספינה הקנדית המשתתפת במשט. על סיפונה נמצאים 22 אזרחים קנדים, ו-14 נציגים נוספים מאוסטרליה, מבלגיה, מדנמרק ומטורקיה.

עוד על המשט לעזה:

פעילים פתחו בשביתת רעב באתונה: "תנו לצאת למשט"
המשט לעזה: יוון עצרה את קפטן הספינה האמריקאית
למרות עצירת הספינה: פעילי המשט נחושים להגיע לעזה

מנגנים על סיפון ספינת הסיוע האמריקאית במשט לעזה, יוני 2011. רויטרס
"מטרת המשט אינה לספק צדקה לתושבי עזה כי אם לשבור את הסגר הימי שהטילה ישראל על הרצועה"/רויטרס

אמש, הציעה יוון כי תעביר את הציוד שעל גבי הספינות לידי הרשות הפלסטינית בעצמה, בשיתוף פעולה עם האו"ם ו"דרך הצינורות המקובלים". הפעילים דחו את ההצעה, וטענו כי מטרת המשט אינה לספק צדקה לתושבי עזה, אלא לשבור את הסגר הימי שהטילה ישראל על הרצועה. עם זאת, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע כי ישקול בחיוב את הצעת ראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו.

כמו כן, אתמול הודיעו חלק מהפעילים כי פתחו בשביתת רעב מול שגרירות ארצות הברית ביוון, בקריאה לממשל האמריקאי לפעול למען יציאתם לעזה. כמו כן, הם הודיעו כי ילונו מול השגרירות עד שיאושר להם לצאת להפלגה. הלילה דיווחו הפעילים כי משטרת יוון עצרה שמונה מהמפגינים, וקראו להמשיך במחאה עד לשחרורם ולשחרור קפטן הספינה, ג'ון קלסמר, שנעצר ביום שישי.

עורך הדין ריצ'ארד לוי, מפעילי המשט, שביקר את קלסמר בתאו, טוען כי הקפטן מוחזק "בתנאים מזעזעים". לדבריו, קלסמר לא קיבל ככל הידוע לו ייעוץ משפטי, ובתאו אין מיטה או שירותים. עוד טוענים הפעילים כי הציעו לשלם את דמי הערבות הנדרשים אך הרשויות ביוון מתעקשות להשאיר את קלסמר בכלא עד מועד הדיון בעניינו ביום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully