וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: היום תוגש עוד תלונת אונס נגד שטראוס-קאהן

אחרי קריסת התיק נגד יו"ר קרן המטבע המודח, הודיעה העיתונאית טריסטן בנון, שבעבר טענה שניסה לאנוס אותה, כי תתלונן במשטרה. במפלגתו מבהירים: "לא סביר" שהוא יתמודד לנשיאות

הצרות של דומיניק שטראוס-קאהן עוד רחוקות מסיומן. בקושי שלושה ימים חלפו מאז שוחרר ממעצרו בניו יורק, בעקבות התפוררות התביעה בה הואשם בניסיון לאנוס חדרנית בבית מלון - ומתברר כי ייתכן שהוא ייאלץ להתמודד בקרוב עם תביעה נוספת על אותה עבירה: פרקליטה של העיתונאית הצרפתייה טריסטן בנון, שבעבר כבר טענה כי יו"ר קרן המטבע הבינלאומית המודח ניסה לאנוס אותה לפני תשע שנים, אמר ביום שני כי היא מתכוונת להגיש תלונה במשטרה על ניסיון האונס לכאורה.

"היא תגיש את התלונה מחר (שלישי)", אמר הפרקליט, דוויד קובי, בהתייחסו למקרה שהתרחש ב-2002 בדירה בפריז, במהלך ראיון שהעניק שטראוס-קאהן לעיתונאית, אז בת 22, לצורך ספר שכתבה אז. הפרשה התפרסמה כבר ב-2007, אולם אז החליטה בנון לבסוף לא להתלונן.

דומיניק שטראוס-קאהן ואשתו אן סינקלר יוצאים מדירתם, ניו יורק, 2 ביולי 2011. רויטרס
שטראוס-קאהן המרוצה מבלה בניו יורק עם רעייתו, אן סינקלר, לאחר שחרורו/רויטרס

לאחר התפוצצות פרשת ניסיון האונס בניו יורק לפני חודשיים, עלתה גם פרשת בנון מחדש לכותרות, במקביל לעדויות נוספות לגבי התנהלותו הבעייתית של שטראוס-קאהן עם נשים. בנון אמרה כי היא שוקלת להתלונן כעת במשטרה, אך בסופו של דבר ויתרה על כך, בהסבירה כי היא אינה מעוניינת להיסחף לתוך המשפט המתנהל בארה"ב. כעת, כשהתברר שהתביעה הזו נפלה ככל הנראה, נראה שהחליטה להתקדם עם התלונה שלה.

פרקליטיו של שטראוס-קאהן מיהרו להגיב להודעה בביטול, וטענו כי סיפורה של בנון הוא "פרי הדמיון". עוד הוסיפו, כי שטראוס-קאהן מתעתד להגיש נגדה תביעת דיבה.

עוד בפרשה:
"החדרנית כעסה כי לא קיבלה כסף על שירותי המין"
כפתור שטראוס-קאהן: לחצני מצוקה לחדרניות במנהטן
המחליפה של שטראוס-קאהן בקרן המטבע: קריסטין לגארד

"בואו ניתן לדומיניק קצת מרווח נשימה"

היום התברר כי לשטראוס-קאהן לא צפויה נחיתה קלה בצרפת, גם במישור הפוליטי. לאחר שבמפלגתו, המפלגה הסוציאליסטית, כבר קראו לו לשוב לפוליטיקה ולהתמודד על הנשיאות בבחירות בשנה הבאה, כפי שתכנן לעשות ערב התפוצצות הפרשה, היום כבר נשמעו יותר מסויגים במפלגה. "האפשרות שהוא יתמודד כעת על הנשיאות היא הפחות סבירה מכל התרחישים האפשריים", אמר דובר המפלגה הסוציאליסטית, בנואה המון, במסיבת עיתונאים בפריז. עם זאת, הוא הדגיש כי הנהגת המפלגה לא תמנע ממנו להתמודד, ובמידת הצורך אף תשקול לדחות למענו את המועד האחרון להגשת מועמדות לראשות המפלגה, העומד כרגע על 13 ביולי.

"בואו ניתן לדומיניק קצת מרווח נשימה, וניתן לו לדבר כשיהיה מוכן", הוסיף המון. שטראוס-קאהן עצמו כבר הבהיר בסוף השבוע כי ידבר רק לאחר שהתיק בניו יורק ייסגר סופית, והוא ישוב לצרפת.

לפני פרשת האונס, נחשב שטראוס-קאהן למועמד המוביל לזכות במועמדות המפלגה לנשיאות, ואף לנצח בבחירות הכלליות את מועמד הימין, שיהיה כנראה הנשיא ניקולא סרקוזי. אך לאחר מעצרו, המשיכה המפלגה להתנהל תחת ההנחה שהוא הפך לגוויה פוליטית, ובעקבות זאת אף הגישה בשבוע שעבר יו"ר המפלגה, מרטין אוברי, שעד למעצרו של שטראוס-קאהן נחשבה לתומכת שלו, את מועמדותה שלה לנשיאות.

אלא שלא חלפו יומיים מהגשת המועמדות, והתברר שהגוויה קמה מהקבר - והעמידה את אוברי במצב לא נוח בעליל. היא אמנם מיהרה לברך את עמיתה ולהביע "אושר עצום" על "סופו של הסיוט", אך במבוכה הכללית השוררת כרגע במפלגה, היא נמנעת בינתיים מהכרזה ברורה על עתיד המרוץ שלה לנשיאות. כמו כולם, גם היא ממתינה להתפתחויות הבאות בפרשה, ובינתיים הסכימה לומר רק כי "איש לא יעמוד בדרכו של דומיניק", אם יחליט להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully