וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון הזהירה את הממשל הסורי: "זמנכם אוזל"

במהלך ביקורה בליטא, הזהירה מזכירת המדינה האמריקאית את שלטון הנשיא אסד, כי ללא ביצוע רפורמות, ההפגנות נגדו יהיו מאורגנות ורחבות יותר. "הם חייבים לעבור לדמוקרטיה אמיתית"

"זמנו של הממשל הסורי לביצוע רפורמות במדינה אוזל, ואם הן לא יבוצעו בזמן הקרוב, אסד צפוי להיתקל בהפגנות מאורגנות ורחבות יותר" - כך אמרה הבוקר (שישי) מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. במסיבת עיתונאים בליטא, הדגישה קלינטון כי היא מאוכזבת ביותר מהדיווחים על חידוש האלימות בסוריה בימים האחרונים וכי החלטת המשטר לאפשר פגישה אחת של האופוזיציה בדמשק אינה מספקת.

לאחר שנשאלה על הסתירה לכאורה בין התרת הפגישה לבין המשך ירי הטנקים בצפון סוריה, אמרה קלינטון כי "לא נראה שיש עקביות במסרים שמגיעים מסוריה. הם חייבים התחיל את המעבר לדמוקרטיה האמיתית וההחלטה שלהם לאפשר ישיבה אחת של האופוזיציה בדמשק, אינה מספיקה כדי להשיג את המטרה הזאת. אני מאוד מאוכזבת מהדיווחים העדכניים על המשך האלימות. ברור לחלוטין כי הזמן של ממשלת סוריה הולך ואוזל".

עוד אמרה קלינטון כי "הממשל הסורי צריך לאפשר לתהליכים פוליטיים להתקיים ולקיים דיאלוג עם אנשי האופוזיציה ואם זה לא יקרה, הממשל יראה התנגדות מאורגנת יותר ויותר". בתוך כך, תת-מזכיר משרד האוצר האמריקאי לענייני טרור ומודיעין כלכלי, דיוויד כהן, הודיע ביום רביעי כי ארצות הברית הטילה סבב נוסף של עיצומים על סוריה בשל הפרות של זכויות אדם המתבצעות בשטחה. עיקר העיצומים, הכוללים הקפאת נכסים ומגבלות סחר, יוטלו על בכירי לשכת הביטחון הפוליטי של סוריה ועל מפקד זרוע הביטחון של חיל האוויר שלה. כמו כן, הוטלו מגבלות על בכיר במשמרות המהפכה של אירן ובכיר במשטרת טהרן, שלטענת וושינגטון סייעו לדיכוי ההפגנות בסוריה.

עוד בנושא:

ההרג בסוריה נמשך: 2 משתתפי הלוויה נורו למוות
המהומות בסוריה: "צלפים יורים מהגגות, 15 נהרגו"
סוריה: למרות ניסיונות הפיוס, הרג המפגינים נמשך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully