וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: למרות ניסיונות הפיוס, הרג המפגינים נמשך

למרות ניסיונות הנשיא אסד לפיוס וההכרזות על רפורמות ושחרור אסירים, העימותים בין כוחות הביטחון לבין המפגינים נגד המשטר נמשכים. אלפים יצאו לרחובות דמשק להפגנת תמיכה בנשיא

סרטון שהועלה היום ליוטיוב, בו מתועד, לכאורה, ירי של כוחות הביטחון הסורים על מפגינים בעיר חומס

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו בצהריים (שלישי), שניים בעיר חומס, בה נפצעו שישה נוספים, ושניים במחוז דיר א-זור, בעימותים בין כוחות הביטחון הסורים לבין מפגינים נגד שלטונו של הנשיא, בשאר אסד. פעיל זכויות אדם בעיירה מיאדין בדיר א-זור סיפר כי "כוחות הביטחון ירו לעבר אזרחים שהפגינו וקראו קריאות נגד המשטר", זאת למרות ניסיונות הפיוס של אסד שהבטיח אתמול בנאום שנשא כי יערוך בחודשים הקרובים שורה של רפורמות בחקיקה, בפוליטיקה ובתקשורת והודיע על עריכת בחירות לפרלמנט בחודש אוגוסט הקרוב.

עוד על המהומות בסוריה:
הרחוב הסורי מאוכזב מאסד: "לא לדיאלוג עם הרוצח"
נשיא טורקיה על נאומו של אסד: "לא מספק"
קלינטון: "האכזריות הסורית לא תמנע את השינוי"
"צבא סוריה נלחם בחזיתות רבות מדי, אסד ייפול"
האו"ם: למעלה מ-10,000 אזרחים נמלטו מסוריה

הפגנת תמיכה בנשיא סוריה אסד אחרי נאומו, דמשק, 20 ביוני 2011. רויטרס
הפגנת תמיכה בנשיא אסד, אתמול בדמשק/רויטרס

בתוך כך, עשרות אלפי בני אדם התכנסו בצהריים במרכז הבירה דמשק ובערים נוספות בסוריה, וקיימו עצרות תמיכה באסד. במקביל, בניסיון פיוס נוסף, הכריז היום הנשיא על חנינה כללית "לכל מי שפשעו עד ה-20 ביוני" (אתמול) במחאות נגד משטרו, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית SANA. בנאום שנשא אתמול אמר אסד כי הוא ביקש ממשרד המשפטים "לשקול להעניק חנינות נוספות לאזרחים". זאת לאחר שבתחילת החודש שוחררו מאות אסירים פוליטיים, בעקבות חנינה גורפת שהוענקה למי ש"פשע" עד ה-31 במאי. כעת, הוארכה החנינה בעוד 20 יום.

במקביל, הודיע היום הצלב האדום כי הממשל הסורי הסכים להרחיב את גישת הארגון לאוכלוסייה האזרחית במדינה ולאזורי העימות, והוא אף שוקל את בקשתו של הארגון לבקר עצורים, זאת לאחר יומיים של שיחות שנערכו בין נציגי הארגון לגורמים סורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully