וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרג בסוריה נמשך: 2 משתתפי הלוויה נורו למוות

לפי ארגון זכויות אדם, השניים נורו בהלוויה בפרבר של דמשק להרוגי המהומות בסוף השבוע. צבא סוריה טוען: 1,300 אנשי ביטחון נהרגו עד כה במהומות. דיווחים: מאות פליטים שבים מטורקיה

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ, עריכה: טל רזניק)

הרג המפגינים בסוריה נמשך: כוחות הביטחון פתחו באש במהלך הלוויה של מפגינים שנורו למוות בהפגנות בסוף השבוע, והרגו עוד שני בני אדם - כך טוען היום (ראשון) ארגון זכויות אדם סורי. לפי דיווח הארגון לפיקוח על זכויות אדם בסוריה, היושב בלונדון, התקרית התרחשה אתמול באל-קסווה, פרבר של הבירה דמשק, שם פתחו אנשי כוחות הביטחון באש כשההלוויה הפכה להפגנה. סרטונים שפורסמו ברשת בסוף השבוע מתעדים את ההלוויה הזו, כמו גם מוקדי הפגנות נוספים בהם נראים המונים צועדים ברחובות וקוראים בין היתר "בשאר, לך הביתה".

מהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
טורקיה זועמת על אסד: "הפליטים אינם טרוריסטים"
דיווח: עקב המהומות - חיזבאללה מעביר טילים מסוריה ללבנון
עיתון סורי: "המשבר במדינה הסתיים, המזימה נחשפה"

הפגנה נגד שלטונות סוריה, חג'ר אל-אסווד, דמשק, 24 ביוני 2011. רויטרס
מפגינים נגד השלטון באזור דמשק, בסוף השבוע/רויטרס

בגל ההפגנות האחרון ברחבי סוריה, ביום שישי, נהרגו על פי דיווחי ארגוני זכויות האדם לפחות 20 בני אדם מאש כוחות הביטחון. לפי הדיווחים, בעין ההרוגים גם שני ילדים. גופתו של אחד מהם, בן 13, נראית לכאורה בסרטון שהופץ ביוטיוב, והוא מזוהה בשם רידא עלאוויה. על פי הארגונים, המניין הכולל של הרוגים מאז תחילת המהומות בסוריה עומד כעת על 1,400, רובם מפגינים שנורו.

מנגד, שלטונות סוריה מציירים תמונת מצב שונה לחלוטין. כך למשל, דובר צבא סוריה, הגנרל ריאד חדד, אמר היום בראיון לרשת CNN כי במהלך שלושה וחצי חודשי מהומות במדינה נהרגו 1,300 מאנשי כוחות הביטחון, בעימותים עם "כנפיות חמושות". (הוא לא ציין דבר לגבי מספר המפגינים שמתו).

גולים סורים מפגינים נגד בשאר אסד ושלטונות סוריה, טריפולי, לבנון, 24 ביוני 2011. רויטרס
הפגנה של גולים סורים נגד בשאר אסד, בסוף השבוע בטריפולי שבלבנון/רויטרס

חדד התייחס גם לסוגיית בריחתם של אלפי סורים לשטחה של טורקיה בשבועות האחרונים. לפי גרסתו, לטורקיה נמלטו 700 "טרוריסטים" יחד עם משפחותיהם. על דיווח שלטונת טורקיה הבוקר, במחנות הפליטים במחוז הטאי הטורקי כבר נמצאים 11,400 פליטים סורים. בסוכנות הידיעות הסורית הממלכתית SANA דווח היום כי 730 פליטים שהיו בטורקיה שבו לשטח סוריה, לעיירה ג'יסר א-שורור, שעמדה במרכז העימותים בין הצבא למתנגדי המשטר. בצד הטורקי של הגבול אכן אישר אחד הפעילים כי כ-300-400 סורים שבו הביתה, בגלל התנאים הגרועים במחנה הפליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully