וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בלוב: תודה על הנשק, נשמח לקבל עוד

צרפת החלה להצניח משלוחים של משגרים, מכונות ירייה וטילי נ"ט לשימוש המורדים בלוב. מנהיג המורדים, מחמוד ג'יבריל: זה יסייע לנו להכריע את קדאפי. נאט"ו: "אנחנו לא קשורים לזה"

מחמוד ג'יבריל, מנהיג המורדים נגד שלטונו של מועמר קדאפי בלוב, אישר היום (חמישי) כי לידי המורדים הגיעו משלוחי נשק שהוצנחו אתמול במדינה על ידי צרפת, והוסיף כי המורדים ישמחו לקבל עוד משלוחים כאלו, שכן "נשק נוסף בידי הלוחמים יאפשר להם להכריע את המלחמה מהר יותר, עם כמה שפחות שפיכות דמים. כך נוכל לעבור בהקדם לחשיבה על העתיד של לוב, ולהגן על בני העם הלובי".

צרפת הינה המדינה המערבית הראשונה שמודה כי היא מעבירה נשק למורדים בלוב. לפי דיווח העיתון "לה פיגרו", המשלוחים שהוצנחו בהרים במערב לוב שבהם נאספים כוחות המורדים ונערכים למתקפה על הבירה טריפולי, כללו משגרי רקטות, רובים, מכונות ירייה וטילי נ"ט. בצרפת הבהירו כי המשלוחים אינם מפרים את אמברגו הנשק שהטיל האו"ם על לוב, משום שהם מיועדים להגנה על אזרחים.

בנאט"ו, עם זאת, מתייחסים בהסתייגות לצעד הצרפתי. מזכ"ל הברית, אנדרס פוג רסמוסן, הבהיר היום, בשיחה עם עיתונאים במהלך ביקור בווינה, כי כוחות נאט"ו אינם קשורים בשום צורה לצעד הצרפתי. עוד הוסיף, בתשובה לשאלות שהופנו אליו, כי לא ידוע לו על כל מדינה אחרת, בנאט"ו או מחוץ לברית, שמספקת נשק למורדים בלוב.

ברוסיה, לעומת זאת, גינו בחריפות את הצעד. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, התייחס היום לנושא ואמר כי חימוש המורדים היא הפרה גסה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מחודש פברואר. לדבריו, "שאלנו את צרפת האם יש אמת בדיווחים לפיהם פריז חימשה את המורדים. אם זה אכן נכון, מדובר בהפרה גסה של החלטת מועצת הביטחון".

המלחמה בלוב - עוד כותרות:
צו מעצר נגד קדאפי בגין פשעים נגד האנושות
עריקים לובים: קדאפי פקד לחסל אנשים כמו חולדות
אט-אט, המורדים סוגרים על טריפולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully