וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקים לובים: קדאפי פקד לחסל אנשים כמו חולדות

הישג תדמיתי למורדים: 20 חיילי השלטון הכריזו על הצטרפות להפיכה. נאט"ו מכחישה שהפציצה בניין בו נהרגו 19, בהם ילדים. מפקד חיל האוויר הבריטי: נתקשה להמשיך במבצע אחרי ספטמבר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

בזמן שהפצצות נאט"ו בלוב נמשכות, והדיווחים מהשבועות האחרונים מצביעים על כך שהמורדים הולכים וסוגרים על הבירה טריפולי, הם מציגים הישג נוסף, תדמיתי מעיקרו: כ-20 חיילים מצבאו של השליט מועמר קדאפי הודיעו אתמול (שני) על עריקתם והצטרפותם לכוחות המורדים, במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיימו בבירת המורדים בנגזי.

עוד מהנעשה בלוב:
קדאפי לכוחות: "הפגיזו את מיסרתה עד שהים יהיה אדום"
חשד: קדאפי סיפק ויאגרה לחיילים שיאנסו נשים
קדאפי התפנה מההפצצות למשחק שח

תמונה של שליט לוב מועמר קדאפי שהודבקה לכביש בעיר בנגזי, כדי שיוכלו לדרוך ולנסוע עליה, 20 ביוני 2011. רויטרס
תמונה של קדאפי שהודבקה לכביש בבנגזי, כדי שעוברי אורח יוכלו לדרוך ולנסוע עליה/רויטרס

"אני מצהיר מעל דוכן זה שעזבתי את משטרו של קדאפי כדי להצטרף למהפכת ה-17 בפברואר ולמועצה הלאומית", הצהיר נציג העריקים, לאמין אל-טבאווי. החיילים סיפרו כי הצליחו להימלט מבסיס של צבא לוב בדרום המדינה, וחשפו עוד טפח מן האכזריות הרבה שדורש הרודן להפגין כלפי המתנגדים לשלטונו: "קיבלנו פקודות לחסל בני אדם בלי רחמים, כמו חולדות", אמר אל-טבאווי. "אמרו לנו שהם לא שבויים ולא בני אדם, אלא חולדות".

ביומיים האחרונים נתונה עיקר תשומת הלב העולמית בכל הקשור ללוב להפצצות נאט"ו בבירה טריפולי. אחרי ששלשום הודו בנאט"ו כי פגעו בשוגג בבניין מגורים בעיר והרגו תשעה אזרחים, אתמול דווקא הכחישו בתוקף בברית כי מטוסיה אחראים להפצצתו של בניין נוסף בעיר סורמאן הסמוכה לטריפולי, שם נהרגו לפחות 19 בני אדם. על פי הדיווחים, המבנה שהותקף היה ביתו של חוואלידי אל-חמידי, בכיר בצבא לוב ומקורב לקדאפי, ובמתקפה נהרגו גם נכדו בן השש ונכדתו בת הארבע. בנאט"ו, מנגד, דיווחו כי היעד שהופגז היה מפקדה צבאית.

ביתו של חוואלידי אל-חמידי, בכיר בצבא לוב ומקורב לקדאפי, שהופצץ לטענת השלטונות על ידי נאט"ו, העיר סורמאן, 20 ביוני 2011. רויטרס
ביתו המופצץ של אל-חמידי. בהרוגים - נכדו בן השש ונכדתו בת הארבע/רויטרס

ואולם, למרות העדויות המתרבות בימים האחרונים על כך שהלחץ על שלטונו של קדאפי הולך וגובר, מסר הפוך מגיע היום דווקא ממפקד חיל האוויר הבריטי, סיימון בראיינט. בראיינט מזהיר כי כוחותיו יתקשו לעמוד בכוננויות השוטפות שלהם, אם מעורבותו בהפצצות בלוב תימשך גם אחרי חודש ספטמבר. כך עולה מציטוטים שלו שפורסמו הבוקר ב"טלגרף". בראיינט הסביר כי המשימה בלוב שואבת מהחיל כמויות עצומות של כוח אדם וציוד. עוד הוסיף, כי המורל של טייסיו "רעוע", וכי הם שחוקים מרוב עבודה.

בצהריים הגיב לדברים ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, ושלל אותם לחלוטין. "אני משוכנע לחלוטין שנוכל להמשיך במשימה בלוב ככל שנידרש", אמר במסיבת עיתונאים. "הזמן לצדנו, לא לצדו של קדאפי".

מלחמת האזרחים בלוב - תמונת מצב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully