וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: ייתכן שמקור האי קולי הוא חילבה ממצרים

30.6.2011 / 13:32

על פי חקירת רשויות הבריאות האירופיות, החשודים העיקריים בהפצת החיידק הקטלני הם עדיין נבטים, אך בתהליך היו כנראה מעורבים זרעי חילבה שהגיעו ממצרים: "ייתכנו עוד משלוחים נגועים"

אחרי המלפפונים והנבטים - נמצא "אשם" נוסף בהתפרצות המחלה המסתורית. מדענים אירופאים שחקרו את הזן הקטלני של חיידק האי קולי, שהדביק בחודשיים האחרונים יותר מ-4,000 בני אדם באירופה והביא למותם של לפחות 48 מהם, הגיעו למסקנה שמקורו עשוי להיות זרעי חילבה שיובאו ממצרים.

שתי ההתפרצויות הגדולות החיידק (שזכה לשם STEC 01 04:H4) הגדולה יותר בחודש שעבר בגרמניה והתפרצות נוספת בשבוע שעבר בעיר בורדו שבצרפת - היו מקושרות עד כה לנבטים. בהודעה שפרסמו היום (חמישי), אישרו זאת המרכז האירופי למניעת מחלות ופיקוח עליהן (ECDC) ורשות הפיקוח על מזון באירופה (EFSA). עוד הוסיפו, כי "המעקב אחר מקור ההתפרצות נמשך, וכעת הוא מראה כי זרעי חילבה שיובאו ממצרים במהלך 2009 ו/או 2010 מעורבים גם הם בשתי ההתפרצויות".

עוד מסרו החוקרים, כי היות שזיהום הזרעים בחיידק היה יכול להתרחש בכל שלב בשרשרת הארוכה והמורכבת של ייצור, הובלה, אריזה והפצה, "והמשמעות היא שייתכן מאוד שמשלוחים נוספים של זרעים נגועים עדיין קיימים בתחומי האיחוד האירופי, ואולי גם מחוץ לו". עם זאת, הם הוסיפו כי עדיין שוררת "אי ודאות ניכרת" בשאלה אם "הזרעים הללו ממצרים הם אכן הסיבה המשותפת לכל ההתפרצויות", היות שטרם התקבלו תוצאות חיוביות מבדיקה בקטריולוגית.

בינתיים, הובהר, "עד שתסתיים החקירה, ממליצים ECDC ו-EFSA בתוקף לצרכנים לא לגדל נבטים לצריכה עצמית ולא לאכול נבטים או זרעים נבוטים אם לא בישלו אותם כהלכה".

כותרות אחרונות מהתפרצות האי קולי:
בעקבות ההתפרצות בצרפת: בריטניה והולנד מזהירות מנבטים
בהלת האי קולי: צרפת הסירה המבורגרים מהמדפים
בגרמניה בטוחים: מקור התפרצות האי-קולי - בנבטים
"זן חדש - רעיל ביותר, מדבק ביותר ועמיד ביותר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully