וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה בטוחים: מקור התפרצות האי-קולי - בנבטים

10.6.2011 / 15:38

אף שטרם התקבלה דגימה שהוכיחה זאת מדעית, רשויות הבריאות בגרמניה כבר בטוחות - הנבטים הם האחראים להתפרצות. "למי שאכל נבטים סיכוי גבוה פי תשעה לסבול משלשול דמי", קובעים המומחים

מתחזקת ההערכה בגרמניה כי המקור להתפרצות חיידק האי-קולי בגרמניה, שהרג עד כה 30 בני אדם ברחבי אירופה, הוא נבטים. כך הודיעו היום (שישי) רשויות הבריאות במדינה. למעלה מאלף דגימות שנלקחו מנבטים נבדקו עד כה, ועל אף כי אף אחת מהן לא הראתה תוצאות חיוביות להימצאות הבקטריה, מרכז השליטה במחלות של המדינה טוען כי ניתן לזהות שמקור המחלה אכן בירק. מדובר באחד הירקות הפופולריים בגרמניה, והוא מוגש במסעדות ובבתי קפה רבים ברחבי המדינה.

עוד על התפרצות האי-קולי באירופה:
ביקור בחוות הנבטים: כאן התפרץ החיידק הקטלני?
"ישראלים שחזרו חולים מגרמניה חייבים להיבדק"
בהלת המלפפונים: החיידק התפשט גם לארה”ב ובריטניה

"זה מאוד מספק לראות את התגלית הזו היום, להיות מסוגלים לבודד את הסיבה והמקור להתפרצות", ציין ריינהרד ברגר, מומחה בתחום בגרמניה. "זו התוצאה של שיתוף פעולה אינטנסיבי בין רשויות הבריאות והמזון בגרמניה". חקירת הרשויות התמקדה בזן ספציפי של נבטים הגדלים בחווה בסקסוניה הדרומית, שנסגרה. "לאנשים שאכלו נבטים סיכוי גבוה פי תשע לסבול משלשול דמי מאלו שלא", ציין בורגר, שאמר עוד כי "ההתפרצות טרם הסתיימה".

כ-3,000 בני אדם נדבקו עד כה במחלה, ו-30 מהם מתו כתוצאה מסיבוכיה, כולם מלבד אחד בגרמניה. בתחילה סברו הרשויות כי מקור ההתפרצות הוא במלפפונים שיובאו מספרד. בהמשך הועלו על המוקד גם פסטיבל הנמל בהמבורג ומסעדת תפוחי אדמה קטנה בעיר לובק, אולם הם נוקו בינתיים מאשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully