וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת המלפפונים: קורבן ראשון מחוץ לגרמניה

אזרחית שבדיה מתה מחיידק ה-EHEC הקטלני, אחרי שביקרה בגרמניה. גם בגרמניה מת עוד אדם, והעלה את המניין הכולל ל-16. חוואי ספרד: אנחנו מפסידים 200 מיליון אירו בשבוע

מניין קורבנותיו של החיידק האלים המתפשט באירופה באמצעות מלפפונים נגועים עלה היום (שלישי) מ-14 ל-16, ולראשונה נרשם קורבן אחד מחוץ לגרמניה. הרשויות בשבדיה הודיעו שאזרחית המדינה מתה מהתסמונת המוליטית-אורמית (HUS), הנגרמת על ידי חיידק ה-EHEC המצוי במלפפונים הנגועים, זן מסוכן של חיידק האי. קולי. האשה נדבקה בחיידק במהלך ביקור בגרמניה. חולה נוסף מת היום בגרמניה.

יותר מ-1,000 בני אדם כבר נדבקו בחיידק המסוכן בגרמניה, ועוד מאות נוספים בספרד, שבדיה, בריטניה, דנמרק, צרפת, הולנד וצ'כיה. רובם המכריע נדבקו בביקור בגרמניה, או שבאו במגע עם אנשים שבאו מגרמניה. עדיין לא ברור מה מקור החיידק האלים, אולם ההערכות הן שהוא הגיע במלפפונים שיובאו מספרד. לא ברור, עם זאת, אם הזיהום במלפפונים התרחש בספרד, בדרך לגרמניה או לאחר שכבר הגיעו למדינה.

על אזרחי גרמניה נאסר לחלוטין לאכול מלפפונים, עגבניות וחסה, וגם במדינות אחרות הוטלו איסורים שונים. הרשויות ברוסיה, למשל, אסרו לחלוטין ייבוא ירקות מגרמניה, והודיעו היום כי אם המצב לא ישתנה בקרוב, יאסרו על יבוא ירקות מכל האיחוד האירופי. גם במקומות שלא הוטלו מגבלות מיוחדות, חלה בימים האחרונים ירידה חדה במכירות המלפפונים בפרט והירקות בכלל.

בספרד, בינתיים, מתמקדים בעיקר בנזק הכלכלי. איגוד החוואים במדינה דיווח היום כי מאז החל המשבר לפני כשבועיים, מפסידים מגדלי המלפפונים במדינה 200 מיליון יורו מדי שבוע עקב אובדן מכירות. בניסיון לשכנע את הצרכנים האירופאים לחזור לצרוך מלפפונים, הצטלמה היום שרת החקלאות של מחוז אנדלוסיה בספרד, קלרה אגילרה, כשהיא אוכלת מלפפון בחממה מקומית.

שרת הבריאות של מחוז אנדלוסיה, ספרד, קלרה אגילרה, אוכלת מלפפון בשידור חי,31 במאי 2011. רויטרס
ללא חשש: השרה הספרדייה טועמת מלפפון בחממה באנדלוסיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully