וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת המלפפונים באירופה: 14 מתו, 1,200 נדבקו

בגרמניה עדיין לא הצליחו להשתלט על החיידק האלים, שמקורו ככל הנראה במלפפונים מיובאים מספרד, ומספר הנדבקים ממשיך לגדול. ספרד ביקשה מהאיחוד האירופי פיצוי על ההפסדים ביצוא

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

רשויות הבריאות, החקלאות והצרכנות בגרמניה פועלות במתכונת חירום, לנוכח ההתפרצות הנמשכת של זן אלים במיוחד של חיידק אי. קולי, שמקורו במלפפונים מיובאים - ככל הנראה מספרד. אמש (שני) נמסר כי מספר המתים מהמחלה עלה ל-14, בעוד מספר הנדבקים מגיע כבר ל-1,200, מהם 300 שמצבם מוגדר קשה.

בסטה של מלפפונים בשוק, וינה, אוסטריה, 30 במאי 2011. רויטרס
בכל אירופה חלו ירידות תלולות במכירות. בסטה של מלפפונים בשוק בווינה, אוסטקיה/רויטרס

שבועיים לאחר תחילת ההתפרצות, רוב מוחלט של הנדבקים נמצא בגרמניה, וגם הבודדים שזוהו במדינות אחרות (בהן בריטניה, שבדיה, דנמרק, הולנד וצ'כיה) נדבקו בעקבות ביקור בגרמניה (ובעיקר בעיר המבורג, מרכז ההתפרצות) או מגע עם אנשים שהיו בגרמניה. למרות זאת, בעוד ועוד מדינות ממשיכים לנקוט אמצעי זהירות, ואמש אסרו גם רוסיה ובלגיה לייבא ירקות מספרד. ברוב מדינות אירופה דווח בימים האחרונים על ירידות תלולות במכירת הירקות. במדריד ממשיכים להזכיר שמקור החיידק טרם זוהה סופית, ובמקביל ביקשו מהאיחוד האירופי פיצוי על הפגיעה הכלכלית בגין הייצוא האבוד.

המרכז האירופי למניעת מחלות ופיקוח עליהן, הנמצא בשטוקהולם, תיאר את ההתפרצות האחרונה כ"אחת הקשות אי פעם בעולם, והקשה ביותר בתולדות גרמניה". זה כמה ימים, שבהוראת רשויות הבריאות, נמנעים הגרמנים לחלוטין מאכילת ירקות טריים. יש לציין כי לפי נתונים שפורסמו במדינה, בממוצע, הנדבקים בחיידק צרכו כמות גדולה משמעותית מהממוצע של ירקות טריים.

שרת החקלאות של מחוז אנדלוסיה, ספרד, בחממת גידול מלפפונים בכפר פצ'ינה, 30 במאי 2011. רויטרס
שרת החקלאות של מחוז אנדלוסיה שבדרום ספרד מבקרת בחממת גידול מלפפונים/רויטרס

נכון לעתה, הרשויות בגרמניה טרם הצליחו להכריע בשאלה מה גרם להתפרצות חיידק ה-EHEC, הגורם לתסמונת המוליטית-אורמית (HUS) - מחלה מסוכנת ביותר הגורמת לשלשול מדמם ולנזקים קשים לכבד ולכליות. מבתי החולים שבהם מאושפזים החולים דווח כי אצל כשליש מהם פסקו הכליות לתפקד לחלוטין.

"במצב רגיל, רואים כ-1,000 מקרים של התסמונת הזו בשנה", אמר אתמול יאן גאל, מנהל קליניקה לבריאות הציבור, לתחנת הטלוויזיה ZDF. "כעת ראינו 1,200 מקרים בעשרה ימים בלבד. הזן הזה של החיידק אלים במיוחד ועמיד במיוחד". לדברי שר הבריאות הגרמני, דניאל באהר, "מקור ההתפרצות עדיין פעיל, ומספר המקרים הולך וגדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully