וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האי קולי עוד פה: בריטניה והולנד מזהירות מנבטים

27.6.2011 / 18:24

לאחר התפרצות נוספת של הזן הקטלני של החיידק בבורדו שבצרפת, שמקורה כנראה בנבטים מחברה בריטית, החליטו הרשויות בבריטניה ובהולנד להזהיר מפני צריכה של נבטים טריים

חיידק האי קולי ממשיך להטיל אימה על אירופה. רשויות הבריאות בבריטניה ובהולנד הזהירו היום (שני) את אזרחיהן מפני צריכתם של נבטים טריים. ההחלטה התקבלה לאחר שמדענים קבעו כי ההתפרצות המחודשת של החיידק בסוף השבוע בעיר בורדו שבצרפת, המקושרת ליצרנית נבטים בריטית, נגרמה על ידי אותו זן קטלני. מדובר באותו זן של חיידק שתקף מאז תחילת החודש שעבר כ-4,000 בני אדם, רובם בגרמניה. היום עדכנו הרשויות בבריטניה כי מניין המתים כתוצאה מסיבוכים שונים, בעקבות הידבקות בחיידק, עלה מ-43 ל-47.

מהרשות לפיקוח על מזון בבריטניה נמסר היום כי לנוכח העובדה שהמקור המוערך של שתי ההתפרצויות הוא נבטים, "לא סביר שמדובר בצירוף מקרים טהור" - ולכן הוחלט להזהיר מפני צריכתם כשהם טריים (הובהר כי בטוח לחלוטין לאכול נבטים שעברו הרתחה מלאה).

שבעה בני אדם מתוך השמונה שאובחנו כנשאים של החיידק ביום שישי בבורדו עדיין מאושפזים בבית החולים בעיר. אחד מהם עדיין נמצא בטיפול נמרץ. אדם נוסף המצוי במצב קשה מאושפז במחלקה מיוחדת לטיפול בכליות, ואילו מצבה של אשה נוספת, בת 78, התייצב ועבר מקשה לבינוני. לדברי רשויות הבריאות הצרפתיות, לפחות שניים מהמקרים בבורדו הם מאותו זן מסוכן, EHEC, שהיה אחראי להתפרצות הקטלנית בגרמניה.

התפרצות האי קולי באירופה - כותרות אחרונות:
בהלת האי קולי: צרפת הסירה המבורגרים מהמדפים
בגרמניה בטוחים: מקור התפרצות האי-קולי - בנבטים
"זן חדש - רעיל ביותר, מדבק ביותר ועמיד ביותר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully