וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: חיידק המלפפונים "כאן לעוד חודשים"

כך מזהיר ראש המכון הלאומי לבריאות הציבור. ארגון הבריאות העולמי: "מעולם לא נראה חיידק" כמו זה שכבר קטל 17 באירופה. רוסיה אסרה לייבא ירקות מאירופה, באיחוד מחו: "צעד לא ראוי"

התפרצות הזן האלים של חיידק אי קולי, שנפוץ בגרמניה באמצעות מלפפונים נגועים, אינה צפויה להסתיים בקרוב, ועלולים לחלוף עוד חודשים בטרם יצליחו הרשויות להתגבר עליה - כך העריך היום (חמישי) בראיון ל-BBC ראש המכון המופקד על בריאות הציבור במדינה. עוד הוסיף ריינהר בורגר, ראש מכון רוברט קוך, כי "ייתכן שלעולם לא נדע מה היה המקור המדויק של ההתפרצות".

איכר משליך לזבל יבול של מלפפונים בגלל התפרצות החיידק, אל אחידו, ספרד, 1 ביוני 2011. רויטרס
יבול מלפפונים מושלך לאשפה, אתמול בשדה באל-אחידו, דרום ספרד/רויטרס

יותר מ-1,500 בני אדם כבר נדבקו בחיידק ה-EHEC, רובם הגדול בגרמניה והיתר בכמה מדינות אירופיות נוספות, בהן ספרד, שבדיה, בריטניה, דנמרק, צרפת, הולנד וצ'כיה (רובם נדבקו בעקבות ביקור בגרמניה או מגע עם מי שהיה בגרמניה). רבים מהנדבקים לקו כתוצאה מכך בתסמונת מוליטית-אורמית (HUC), מחלה שהביאה כ-100 מהם למצב קשה ומסכן חיים בגלל נזקים לכבד ולכליות. מתוכם, מתו עד כה 17 בני אדם - 16 בגרמניה ואשה אחת בשבדיה, לאחר ששבה מביקור בגרמניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"זן חדש - רעיל ביותר, מדבק ביותר ועמיד ביותר"

עדיין לא ברור מה מקור החיידק האלים, וארגון הבריאות העולמי של האו"ם אף הודיע היום, בעקבות בחינה של החיידק, כי זן כזה "מעולם לא נראה לפני כן בהתפרצות של מחלה". במקביל, פירסמו היום מדענים בעיר שנז'ן שבסין תוצאות של אנליזה שערכו ל-DNA של החיידק, ממנה עולה כי מדובר ב"זן חדש של חיידק, רעיל ביותר ומדבק ביותר, העמיד בפני סוגים שונים של אנטיביוטיקה".

האיכר רודולף בהר עומד בשדה החסה שלו ליד העיר המבורג בעוד טרקטור משמיד את היבול, בגלל "חיידק המלפפונים" שנפוץ ברחבי גרמניה, 1 ביוני 2011. רויטרס
איכר צופה ביבול החסה שלו מושמד, אתמול ליד המבורג שבגרמניה/רויטרס

הערכות ראשוניות לפיהן החיידק הגיע לגרמניה במלפפונים שיובאו מספרד התבררו השבוע כלא מבוססות. בעקבות זאת הוזהרו אזרחי גרמניה שלא לצרוך מלפפונים, עגבניות וחסה טריים מכל מקור שהוא, אך מבחינת הבהלה הציבורית, כל הירקות באירופה הם כיום בגדר "חשודים", והשבוע נרשמה ירידה עצומה במכירותיהם, שהביאה להשמדת יבולים שלמים.

רוסיה הגדילה לעשות יותר מכל מדינה אחרת, כשהודיעה הבוקר כי היא אוסרת לייבא לשטחה את כל סוגי הירקות מכל מדינות האיחוד האירופי. משרד הבריאות הרוסי הודיע גם כי ירקות משטחי האיחוד שכבר יובאו למדינה יוחרמו מהחנויות. באיחוד הביעו מורת רוח מרובה מההחלטה הרוסית, ודובר הנציבות האירופית, פרדריק וינסנט, הגדיר אותה "בלתי ראויה" ואמר כי האיחוד יגיש למוסקבה מחאה רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully