וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: "ישראל הסכימה לעסקת שליט, חמאס סירב"

ישראל מוכנה לעסקה, "אך חמאס, למרבה הצער, טרם הסכים" - כך אמר דובר הממשלה הגרמנית. חמאס: "לא נשתף פעולה עם המתווך הגרמני, שאימץ את עמדות הימין הקיצוני של נתניהו"

על רקע החלטת ראש הממשלה נתניהו להחמיר את תנאי מאסרם של אסירי חמאס בישראל, אישרה אמש (שני) גרמניה כי ישראל קיבלה את תנאי העסקה שגיבש המתווך הגרמני לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. דובר הממשלה בברלין, שטפן סייברט, אמר כי ירושלים הביעה נכונות לביצוע העסקה - "אך למרבה הצער, חמאס טרם הסכים לכך".

המאבק לשחרור גלעד שליט - כותרות אחרונות:
חמש שנים בלי גלעד - סיקור מיוחד
משפחת שליט כבלה עצמה מול בית רה"מ
החרפת המאבק? "שלחו SMS למען הצלת גלעד"
נועם שליט על פרויקט ה"צינוק": "ממחיש את השבי"
אלפים למען שליט בקיסריה: ”רה”מ פוחד להתמודד"
הממשלה החליטה להחמיר את תנאי אסירי חמאס

"הצעה גרועה"

מוקדם יותר אמש אישר חמאס את דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר כי ישראל הסכימה לעסקה. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר אתמול כי חמאס דחה את "ההצעה הגרועה" של המתווך הגרמני. בשיחה עם העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, אמר אבו מרזוק כי חמאס דחה את ההצעה של גרהארד קונראד משום שהמתווך "אימץ את עמדותיה הקיצוניות והבלתי-הוגנות של ממשלת ישראל".

"ההקצנה של ממשלת ישראל היא דבר שציפינו לו מממשלה ימנית קיצונית, אך לא הסכמנו לקבל את העובדה שגם המתווך הגרמני מאמץ את עמדותיה", הוסיף. "לא ניעזר שוב במתווך הגרמני, משום שהוא לא מילא את תפקידו, ונכשל במשימתו. אסור היה לו לאמץ את עמדותיו של נתניהו. ציפינו שהוא יציג עמדות מתונות ולא קיצוניות. במקום שיפעל לשכנע את הממשלה הישראלית להתגמש, הוא הציג תנאים משלו". אבו מרזוק אמר כי בסופו של דבר נושא התיווך הועבר לידיה של מצרים. "בחמאס מעוניינים בהשלמת עסקת שליט ושחרור האסירים הפלסטינים, אבל שתהיה עסקה לאומית ומכובדת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully