וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחת שליט כבלו עצמם בשלשלאות מול בית ראש הממשלה

אריאל נוי

26.6.2011 / 0:03

הוריו של החייל החטוף גלעד שליט, אביבה ונעם, אחיו יואל וחברתו יערה וינקלר כבלו עצמם בשלשלאות מול בית רה”מ בירושלים, לציון חמש שנים לנפילתו בשבי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן דוד)

הוריו של החייל החטוף גלעד שליט, אביבה ונעם, אחיו יואל וחברתו יערה וינקלר כבלו עצמם אמש (שבת) בשלשלאות מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. הארבעה יושבים על הכביש כשעשרות פעילים קוראים לבנימין נתניהו לשחרר את החייל החטוף. מאוחר יותר הצטרף אליהם גם סבו של גלעד, צבי שליט.

בני משפחת שליט כבלו עצמם בשלשלאות מול בית ראש הממשלה בירושלים, יוני 2011. עומר מירון
"נעשה עוד פעולות עד שראש הממשלה יבין שהוא המפתח להחזיר את אח שלי הביתה"/עומר מירון

סיקור מיוחד: חמש שנים לחטיפת שליט:

יממה במאהל שליט: 24 שעות, דקה אחר דקה
מאות הפגינו בכרם שלום למען עסקת האסירים
חשבון נפש: אישי ציבור דנים במאבק להשבת שליט
ברמאללה מחכים לעסקה: "חלאס - שחררו את שליט"
איך מתייחסת התרבות הישראלית לגלעד שליט?
חמש שנים לחטיפה: רוצים לכתוב לגלעד מסר?

בני המשפחה יושבים על המדרכה ומאבטחיו של ראש הממשלה נמנעים מלפנות אותם בשלב זה. האב נעם הסביר: "אנחנו מוחים על זה שממשלה ששלחה חייל לא מצליחה להחזיר אותו במשך חמש שנים. כל האנשים שואלים איך זה קורה וכל האנשים מוחים. אנחנו רק שומעים הסברים, תירוצים, הודעות חוזרות וממוחזרות של הפחדות הציבור של פיגועים ומעשי טרור שיהיו, ואפס מעשים. אחרי 5 שנים ההישג היחיד זה הרעת התנאים של אסירי החמאס. במקרה הצורך ננקוט בצעדים קיצוניים יותר".

האם אביבה אמרה: "אנו דורשים שראש הממשלה יחזיר את גלעד מחר בבוקר. חמש שנים זה די והותר כדי לסגור עסקה ולהגיע לעמק השווה. גלעד סבל מספיק, אנחנו סבלנו. נמאס לנו לשבת ליד הבית, שלו נמאס לנו להיות בירושלים. אנחנו רוצים לחזור הביתה עם גלעד".

וינקלר סיפרה לוואלה! חדשות כי "אנחנו מתכוונים לעשות עוד ועוד פעילויות כמו שעשינו בערב יום העצמאות, כדי שאנשים יבינו והמסר יחלחל". יואל שליט הוסיף ואמר: "אנחנו רואים את התמיכה הגדולה של העם וזה נותן לנו הרגשה טובה. במשך כל היום הגיעו אלפי אנשים למאהל, ואנחנו מקווים לעשות עוד פעולות עד שראש הממשלה יבין שהוא המפתח להחזיר את אח שלי הביתה".

"היום הזה הוא יום ככל הימים"

מוקדם יותר נועד נעם שליט עם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, שהגיע למאהל המחאה בירושלים, על מנת למסור לבני המשפחה מכתב שכתב נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, לגלעד. שליט אמר לשגריר כי בני המשפחה קיבלו מכתבי תמיכה מכל העולם, אך הוסיף כי אף גורם בממשלת ישראל לא טרח אפילו להתקשר אליהם. "זה מראה ששליט לא בראש סדר העדיפויות שלהם, למרות שאנו זקוקים למעשים ולא לדיבורים".

אמו של שליט, אביבה, הוסיפה כי "היום הזה הוא יום ככל הימים עבורי. אם עד היום לא התאפשרה אלטרנטיבה אחרת, אז אין מנוס מביצוע העסקה".

במקביל לאירועים בירושלים, נערכת צעדת מחאה גם בקיסריה, מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה ביישוב, הנושאת את השם "הליכה לקיסריה", אליה הגיעו אלפי בני אדם. מנכ"ל עמותת לאהוב ויוזם הצעדה, מסר לוואלה חדשות כי "ראש הממשלה נמנע כבר שמונה שבועות מלהגיע לביתו כאן בקיסריה, ויכול להיות שהוא מפחד להתמודד עם גל המחאה העצום, כי הוא יודע שהוא הגורם להמשך אחזקתו של גלעד בשבי".

(עדכון ראשון: 19:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully