וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי רמאללה: "לנו אלפי אסירים, לכם רק שליט"

ניר יהב, רמאללה

22.6.2011 / 14:02

במלאת חמש שנים לחטיפתו של גלעד שליט, ברמאללה משוכנעים שהמחיר שישראל מתבקשת לשלם הוא סביר והגיוני. "שליט בחור צעיר, אתם עוצרים ילדים, זקנים ונשים"

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר ורויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

קשה עד בלתי אפשרי היה למצוא ברמאללה פלסטיני שלא שמע את השם "גלעד שליט". נדמה שהשם, שאומר כה רבות לאזרחי ישראל, נכנס גם לתודעה הפלסטינית. אמנם לא כולם ברמאללה זוכרים מתי הוא נחטף ועל ידי מי, אך כולם ללא יוצא מהכלל יודעים כי מדובר בחייל ישראלי שנמצא בשבי. "אנחנו עוקבים מקרוב אחר כל הפרסומים על המשא ומתן שמתנהל בעניין שחרור שליט", אמרו רבים.

נושא שחרורם של האסירים הפלסטינים בוער בדמם של הפלסטינים באשר הם, בין אם בעזה ובין אם ברמאללה. לאלפי האסירים הפלסטינים הנמצאים בכלא הישראלי יש בני משפחה וחברים הממתינים לשחרורם בעסקה. גם ההנהגה הפלסטינית מבינה כי מדובר בנושא רגיש ולכן היא דואגת להבהיר לבני משפחות האסירים שלא ייחתם עם ישראל שום הסכם שלום סופי ללא שחרור כל האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל.

הכותרות האחרונות בנושא גלעד שליט:

גורם מצרי: "עסקה על שליט? פער גדול בין הצדדים"
חמאס: סוכל ניסיון לחטוף בכיר כקלף מיקוח לשליט

הפגנת אמהות למען שיחרור גלעד שליט בתל אביב. נמרוד סונדרס
"גם ההנהגה הפלסטינית מבינה כי מדובר בנושא רגיש"/נמרוד סונדרס

תושבי רמאללה כועסים מאוד על ישראל שבמשך שנים ארוכות עצרה אלפי פלסטינים, חלקם קטינים וזקנים: "בכלא הישראלי יש אסירים קטינים, חלקם גם בני 13", אמר מוחמד א-טוחי, צעיר פלסטיני בן 18. "הוא (שליט) בחור צעיר. הגיוני לעצור ילדים? המוסר האנושי מאפשר לעצור ילדים? זקנים? נשים? מותר לעצור לוחם בתמורה ללוחם. זו מלחמה בין לוחמים, אסור לעצור אזרחים חפים מפשע".

בעוד שבישראל מתנהל ויכוח עז על המחיר שיש לשלם בתמורה לשחרור שליט, ברחוב ברמאללה משוכנעים שהמחיר שישראל נדרשת לשלם הוא מחיר סביר והגיוני. "אתם מדברים על גלעד שליט, שהוא חייל אחד, אבל לנו יש עשרת אלפים אסירים פלסטינים בכלא הישראלי", אמר לוואלה! חדשות עאיד גזאווי, תושב רמאללה. "רבים מהם נמצאים בכלא עשרים שנה, ושליט רק חמש שנים".

"אנחנו לא רוצים לראות פלסטינים בבתי הכלא הישראלים", הבהיר ערפאת אבו ראס, תושב רמאללה. "לכל האזרחים הישראלים והפלסטינים יש זכות לחיות בשלווה ולא בתוך הכלא. אני נגד שיהיו אסירים משני הצדדים". גזאווי מסכים: "כל המשפחות מחכות לבנים שלהם. חלאס, שיזרזו עניינים ויוציאו את האסירים מהכלא. לא רוצים עוד. זהו".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully