וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מצרי: "עסקה על שליט? פער גדול בין הצדדים"

ניר יהב

22.6.2011 / 8:01

מצרים עושה אמנם מאמצים להביא לפריצת דרך בכל הקשור לשחרורו של החייל החטוף שנמצא כבר חמש שנים בשבי חמאס, אולם בקהיר טוענים כי "עמדותיה של ישראל קיצוניות וקשות"

העמדות של ישראל וחמאס בנוגע לעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט עדיין רחוקות זו מזו – כך אמר הבוקר (רביעי) גורם מצרי המוגדר 'מהימן' לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. הגורם הכחיש את הדיווח לפיו ישראל הציגה לחמאס הצעה חדשה בנושא העסקה וכי חמאס דחה אותה.

"מצרים פועלת כמתווכת בין ישראל לחמאס ולשם הצלחת העסקה אנו מסייעים בהעלאת רעיונות שמטרתם לגשר על הפערים בין עמדות הצדדים", הוסיף הגורם שהבהיר כי בין הצדדים עדיין קיים "פער גדול". הגורם תיאר את עמדותיה של ישראל כ"קיצוניות וקשות מאוד".

הגורם גילה את תוכן המסר שהעבירה באחרונה מצרים לישראל, ולפיו חמאס "רציני בכוונתו להשיג עסקה". לדבריו, במסר נאמר עוד כי חמאס דורש מישראל להתגמש ולהפחית את מספר האסירים שהיא דורשת לגרש וכן לשחרר אסירים פלסטינים "מרכזיים".

גורם בכיר בחמאס הכחיש אף הוא כי הושגה פריצת דרך כלשהי במשא ומתן לגיבוש עסקה וכי ארגונו קיבל לידיו טיוטת הסכם: "ישראל לא העבירה לנו שום דבר", הבהיר.

עוד באותו נושא:

חמש שנים בשבי - כתבו לגלעד מכתב אישי: פרויקט מיוחד של וואלה! חדשות
חמאס: סוכל ניסיון לחטוף בכיר כקלף מיקוח לשליט

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully