וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שליט מבקשת: "שלחו SMS למען הצלת גלעד"

פנחס וולף ואריאל נוי

26.6.2011 / 11:05

מטה המאבק למען גלעד הכריז על החרפת צעדי המחאה למען שחרורו. בין היתר, ייפתח קמפיין בהשתתפות בכירים לשעבר במערכת הביטחון שיקראו לשחרורו בעסקה. רה"מ: קיבלנו תנאי המתווך הגרמני

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

במלאת חמש שנים לחטיפת בנם, הודיעו הבוקר (ראשון) משפחת שליט ומטה המאבק למען גלעד שליט על החרפת צעדי המאבק לשחרורו. בין היתר, הודיע אביו של החייל החטוף, נעם שליט, על פתיחת קמפיין תקשורתי בו ישתתפו בכירים לשעבר במערכת הביטחון שיקראו בפומבי לשחרורו של גלעד וכן על עריכת "מפקד עם" למען השבתו. בימים הקרובים צפויה המשפחה להכריז על צעדי מחאה נוספים.

במסיבת עיתונאים שערך במאהל בירושלים, אמר שליט כי "היום אנחנו מתחילים לצערנו הרב למנות את תחילת השנה השישית לנפול בשבי. אנחנו אומרים לראש הממשלה נתניהו: אין לך מנדט לגזור גזר דין מוות על גלעד. החולשה, ההתעקשות והאטימות שאתה מפגין בפרשה העצובה הזאת היא סכנה מיידית ומוחשית, לא דמיונית, לא פנטזיה שלנו, לבריאותו ולחייו של גלעד, וגם סכנה לחוסן הלאומי ולערכים של ישראל שעליהם כולנו התחנכנו".

עוד על חמש שנים לחטיפת גלעד שליט:
יממה במאהל שליט: 24 שעות ב-2.5 דקות
מכרם שלום ועד המאהל: חמש שנים לחטיפת שליט
תושבי רמאללה: "לנו אלפי אסירים, לכם רק שליט"
חמש שנים לחטיפה - איך נכשלה התרבות במאבק להשבתו?
חמש שנים לחטיפת גלעד שליט: איפה טעינו?
איתם במאהל: הכתבים שמלווים את משפחת שליט מספרים
חמש שנים לחטיפה: כתבו מסר לגלעד שליט

משפחת שליט יחד עם פעילים במטה המאבק בהפגנה מול ישיבת הממשלה בירושלים לציון חמש שנים לחטיפת גלעד שליט, יוני 2011. עומר מירון
"מפקד העם להצלת גלעד". נעם ואביבה שליט, היום/עומר מירון

שליט המשיך ואמר כי "כדי לזרז את קיום העסקה, אנו יוצאים בקמפיין תקשורתי הקורא לכלל אזרחי ישראל לבוא להצביע בעד העסקה. אנו נציג קמפיין של אנשי ביטחון בכירים לשעבר, שאומרים בצורה ברורה שלמרות המחיר ניתן וצריך לקיים את העסקה ולקחת את הסיכונים".

יו"ר מטה המאבק שמשון ליבמן הוסיף כי "היום אנחנו פותחים בקמפיין: 'מפקד העם להצלת גלעד'. אנו מבקשים מהציבור לקחת את הסלולרי, לשלוח את המילה: 'בעד' למספר 5252, או באתר. אנו רוצים שיהיו מאות אלפים. נשתמש בכלים כדי לאמת זאת. הצבעת ההמונים תהיה ניסיון נוסף לומר לראש הממשלה: 'אתה יכול, אנחנו מאחוריך'. ידעת לשחרר את השייח' יאסין ולהחיות את משעל בעבור שני אנשי מוסד. אתה יודע ותוכל לעשות גם את זה. תדע שהעם מאחוריך בהחלטה הזו". בנוסף, הודיע ליבמן, כי בימים הקרובים יעברו שיירות של מכוניות ברחבי הארץ ונוסעיהן יצעקו במגאפונים למען שחרור גלעד.

משפחת שליט יחד עם פעילים במטה המאבק בהפגנה מול ישיבת הממשלה בירושלים לציון חמש שנים לחטיפת גלעד שליט, יוני 2011. עומר מירון
בהמשך המאבק: שיירות של מכוניות ובכירים במערכת הביטחון שיתגייסו למען גלעד. המשפחה מול משרדי הממשלה, הבוקר/עומר מירון

בתשובה לשאלת וואלה! חדשות מדוע משפחת שליט לא מפנה את המאבק גם כלפי הצלב האדום בדרישה שיבצע סנקציות נגד חמאס בעזה, אמר נעם שליט: "מי ששלח את גלעד לקרב זאת ממשלת ישראל, והיא המפקדת העליונה של צה"ל ולא הצלב האדום. מעבר לכך, למה אנחנו צריכים לעשות את העבודה הזאת? בשביל מה יש ממשלה, משרד החוץ? מה לנו יש? אין לנו שום כלים. את המעט שאנחנו יכולים לעשות, אנחנו עושים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום לעסקה לשחרור שליט. בגלי צה"ל דווח, כי בישיבת הממשלה אמר נתניהו כי ישראל קיבלה את הצעת המתווך הגרמני בעסקה לשחרורו של גלעד. "זו הצעה קשה ולא פשוטה מצדה של ישראל, אבל הסכמנו לקבלה מתוך ההבנה של האינטרס שלנו לראות את גלעד בבית והאינטרס של חמאס להחזיר את האסירים". נתניהו הוסיף כי עד כה לא התקבלה תשובת חמאס להצעת המתווך. ראש הממשלה התייחס גם להחמרת תנאי המאסר של אסירי חמאס. "קיבלנו החלטה, שהחגיגה נגמרת. אנחנו פועלים גם בדרכים אחרות שלא אפרט אותן. מדינת ישראל מוכנה ללכת דרך ארוכה, יותר מכל מדינה אחרת", אמר נתניהו.

מסיבת עיתונאים שכינסה משפחת שליט , חמש שנים לחטיפת גלעד שליט, יוני 2011. עומר מירון
"את המעט שאנחנו יכולים לעשות, אנחנו עושים". מסיבת העיתונאים של משפחת שליט, היום/עומר מירון

המשפחה המשיכה להפגין הבוקר מול משרדי הממשלה לציון חמש שנים לחטיפת גלעד. נעם ואביבה שליט ניצבו מול המשרדים בהם התקיימה ישיבת הממשלה והחזיקו בשלטים עליהם נכתב "נתניהו אין לך מנדט להרוג את גלעד" ו"חמש שנים". אמש, כחלק ממחאתם, כבלו עצמם הוריו של שליט, אחיו יואל וחברתו יערה וינקלר, בשלשלאות מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. הארבעה ישבו על הכביש כשעשרות פעילים קראו לנתניהו לשחרר את החייל החטוף. מאוחר יותר הצטרף אליהם גם סבו של גלעד, צבי שליט.

במקביל לצעדי המאבק, הכחיש הלילה בכיר חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, כי מתקיים משא ומתן כלשהו סביב סוגיית החייל החטוף. בשיחה עם כתבים במלאת חמש שנים לחטיפת שליט אמר א-זהאר שאם ישראל לא תיענה לדרישות חמאס, אין בכוונת הארגון לחדש את השיחות. לדבריו, "אנו זוכרים שהאסירים הפלסטינים בכלא הכיבוש לא ראו אור כבר 32 שנים, והם מאחורי הסורגים". הוא הדגיש כי שליט לא ישוחרר כל עוד האסירים הפלסטינים לא ישוחררו.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully