וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: מיליונים יוקצו להצלת התרבות בקריית שמונה

לאחר ביקורת ציבורית נרחבת, אישרה הממשלה את התכנית להצלת הספרייה, המתנ"ס והיכל התרבות בעיר הצפונית. ע"פ ההחלטה, יוקצו 6 מיליון שקל לטובת סיוע ממשלתי למתנ"סים באזורים מאוימים

הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) את התכנית שתאפשר את המשך פעילותם של המתנ"ס, הספרייה והיכל התרבות בקריית שמונה. זאת לאחר מחאה ציבורית שהתעוררה לאחרונה בעקבות הכוונה לסגור מוסדות אלו בשל היעדר תקציב.

על פי ההחלטה, יוקצו שישה מיליון שקלים לטובת סיוע ממשלתי למרכזים קהילתיים באזורים סמוכי גבול וביישובים מאוימים, אשר נקלעו למצוקה כלכלית קשה. ההצעה גובשה בשיתוף משרדי החינוך, האוצר, הפנים, פיתוח הנגב והגליל והתרבות והספורט.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "כפי שהבטחנו, הממשלה תקצה היום את הכסף הדרוש למוסדות התרבות והפנאי, לרבות הספרייה בקריית שמונה. אני רוצה להודות לשר האוצר, שר החינוך ושר הפנים, לשר סילבן שלום וכמובן גם לשרת התרבות, לימור לבנת, שעשו יד אחת על מנת שאנחנו נוכל לפתור את הבעיה הזאת".

להחלטת הממשלה קדמה ביקורת ציבורית בעקבות הודעתו של איש העסקים נוחי דנקנר, כי יציל את מוסדות התרבות בעיר. המבקרים טענו כי מוסדות התרבות בקריית שמונה נמצאים באחריות הממשלה וכי עליה לפעול על מנת למצוא פתרון בולם לבעיה ולא להסתמך על תרומות.

עוד על משבר מוסדות התרבות בקריית שמונה:
רה"מ: נקצה מיליונים להצלת המתנ"סים בקריית שמונה
דווקא בשבוע הספר: הספרייה בקריית שמונה נסגרה
צעירי קריית שמונה הפגינו: "אין טעם להישאר בעיר"
שבוע הספר עצוב: הספרן בקריית שמונה כבר מתגעגע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully