וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: נקצה מיליונים להצלת המתנ"סים בקריית שמונה

ע"פ התכנית, יוקצו 6 מיליון שקלים לטובת סיוע ממשלתי למרכזים קהילתיים שנמצאים באזורים הסמוכים לגבול וביישובים מאוימים שנקלעו לגירעונות כבדים. היא תובא לאישור הממשלה בשבוע הבא

האם נמצא פתרון לבעיות התקציב של מוסדות התרבות בקרית שמונה? משרד ראש הממשלה הודיע בצהריים (רביעי) כי גיבש פתרון שיאפשר את המשך פעילותם של המתנ"ס, הספרייה והיכל התרבות בעיר. על פי ההחלטה, יוקצו שישה מיליון שקלים לטובת סיוע ממשלתי למרכזים קהילתיים באזורים הסמוכים לגבול וביישובים מאוימים, אשר נקלעו לגירעונות כבדים. ההחלטה תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.

להחלטה זו קדמה הודעתו של יו"ר קבוצת IDB נוחי דנקנר, לפיה הוא יסייע לפתרון המשבר אליו נקלעו מוסדות התרבות בקריית שמונה. במהלך הוועידה השנתית של הקונגרס היהודי העולמי שהתקיימה אמש בירושלים, הוענק "פרס הרצל" לנוחי דנקנר. איש העסקים ניצל את ההזדמנות והבטיח לתמוך בקריית שמונה. "נפגשתי עם ראש העירייה שמעון מלכה", אמר דנקנר, "והודעתי לו שהמתנ"ס ישוקם, היכל התרבות ימשיך לפעול, התיאטרון הקהילתי יישאר בעיר, הספרייה תיפתח מחדש והספרן אברהם לב, לא ילך לקבץ נדבות אלא ימשיך להשאיל ספרים לילדים לבני נוער".

הודעתו של דנקנר, שכאמור הגיעה לפני הודעת משרד ראש הממשלה, גררה ביקורת נוקבת על היעדר הסיוע הממשלתי לעיר הצפונית. אחד המבקרים הוא סגן ראש העירייה יגאל בוזגלו, שאמר כי "יחד עם כל הרצון הטוב של קבוצת IDB לעזור לקריית שמונה אנחנו צריכים להתייחס לזה אך ורק כתוספת, האחריות ברובה היא של ממשלת ישראל שצריכה לעזור לעירייה בנושא מוקדי התרבות שנסגרו. אני סבור שלא צריך להישען רק על פילנתרופיה. ממשלת ישראל צריכה להירתם לטובת העיר".

גם ח"כ דב חנין מתח ביקורת על המהלך ואמר כי "תרומת דנקנר היא הוכחה נוספת לפשיטת הרגל המוחלטת של הממשלה ביחס לטיפול בנושאי הפריפריה ובנושאי התרבות. לתושבי קריית שמונה יש זכות לספרייה ציבורית והם לא צריכים להסתמך על צדקה. לא נדבנות, אלא אחריות אמיתית של הממשלה לאזרחיה, גם בפריפריה וגם בתרבות, היא שנדרשת לנו עכשיו. על כך הציבור צריך לצאת למאבק ולא לאפשר לתרומת נדבנים לשחרר את הממשלה מאחריותה". מאוחר יותר כאמור, הודיע ראש הממשלה על תכניתו לפתרון המשבר.

עוד בנושא המשבר בקריית שמונה:
ביהמ"ש: תפורק רשת המתנ"סים בקריית שמונה
שבוע הספר עצוב: הספרן בקריית שמונה כבר מתגעגע
צעירי קריית שמונה הפגינו: "אין טעם להישאר בעיר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully