וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: תפורק רשת המתנ"סים בקריית שמונה

עידן אבני

29.5.2011 / 17:00

המתנ"סים בקריית שמונה ייסגרו באופן מיידי, לאחר שלא הועמדו ערבויות לכיסוי גירעונות העבר שלהם המסתכמים במיליוני שקלים. היכל התרבות העירוני ימשיך לפעול עוד כחודש ימים

בית המשפט המחוזי בנצרת החליט היום (ראשון), כי תפורק רשת המתנ"סים בקריית שמונה. זאת לאחר שעיריית קריית שמונה וגורמים נוספים לא הצליחו להמציא לבית המשפט ערבויות לכיסוי גירעונות העבר של המתנ"סים ולהפעלה מחודשת של הרשת. בשל כך, ייסגרו המתנ"סים בעיר באופן מיידי לאחר עשרות שנים של פעילות.

עם זאת, הספרייה העירונית בקריית שמונה תמשיך לפעול עוד כשבועיים כדי לסיים התחייבות לבנק הפועלים שמימן את הפעלתה בשנה האחרונה. היכל התרבות העירוני ימשיך אף הוא לפעול עוד כחודש ימים כדי שניתן יהיה לקיים בו אירועים שתוכננו זה מכבר.

במשך מספר חודשים פעלו המתנ"סים בקריית שמונה תחת מפרק שמינה בית המשפט. באחרונה אף הועלתה הצעה, לפיה משרד החינוך ומשרד הפנים יעבירו כסף לכיסוי גירעונות הרשת המסתכמים בתשעה מיליוני שקלים. לדברי גורם המעורה בפרטים, בעיריית קריית שמונה לא פעלו בנושא מול משרד הפנים בניסיון לגבש פתרון.

עו"ד אודי רז, שמונה למפרק על ידי בית המשפט, אמר לוואלה! חדשות: "בית המשפט נתן צו פירוק שמשמעו חיסולה של פעילות החברה באופן סופי. לבקשתי, הוא אפשר להפעיל את הספרייה עד אמצע החודש הבא, ואז גם היא תיסגר. כדי להשלים את ההתחייבות לבנק הפועלים, הוא אפשר עוד חודש להפעיל את היכל התרבות, כי יש מי שהזמינו פעילות שם. כל השאר דיבורים בעלמא. כשרוצים לקדם משהו, צועקים ועושים מלחמה. להערכתי, לא נעשה דבר".

"עיריית קריית שמונה פעלה מתוך אחריות ציבורית"

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "במהלך העשור האחרון צברה חברת המתנ''סים המקומית חובות של מיליוני שקלים, רובם כלפי עובדי הרשת. חובות אלה הביאו את החברה לידי תביעת הפירוק, במסגרתה פועלת חברת המתנ''ס באמצעות מפרק זמני זה כשנה שלמה. חשוב לציין, כי חברת המתנ''ס הינה חברה נפרדת, בעלת הנהלה ומורשי חתימה משל עצמה כמו כל חברה אחרת. למרות זאת, בשנתיים האחרונות פעלו הנהלת העיר וראש העיר מתוך אחריות ציבורית, כדי לרכז תקציבים שיאפשרו לשלם את חובות העובדים ולהחזיר את המתנ''ס לפעילות תקינה. אנו תקווה, כי משרד הפנים ישוב וישקול את עמדתו, כדי שלא לפגוע בעובדי המתנ''ס ולטובת הפעלת פעילות תרבות בקריית שמונה".

לפניות לכתב: aidan75@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully