וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלאת 5 שנים לחטיפה: הבית הלבן קרא לשחרור שליט

במלאת חמש שנים לנפילתו בשבי של החייל החטוף, הקריאה לשחרורו לא שוקטת. הבית הלבן פרסם הודעה מיוחדת בה הוא מבקר את התנאים ההומניטריים בהם מוחזק שליט וקורא לשחרורו המיידי

הבית הלבן פרסם אמש (שישי) הודעה הקוראת לשחרורו המיידי של החייל החטוף, גלעד שליט, במלאת חמש שנים לחטיפתו. "חמש שנים עברו מאז הטרוריסטים מארגון חמאס חצו את הגבול לעבר ישראל וחטפו את גלעד שליט. במהלך הזמן הזה, הוא מוחזק בשבי החמאס, ולא מתאפשרת גישה של הצלב האדום אליו, תוך הפרה של הסטנדרטים הבסיסיים של הגינות ועל פי הדרישות ההומניטריות הבינלאומיות". עוד נכתב בהודעה כי "עם הגעתו של יום השנה לשבי, ארצות הברית מגנה באופן החריף ביותר את מאסרו של גלעד, ומצטרפת לממשלות וארגונים עולמיים אחרים ברחבי העולם בקריאה לחמאס לשחררו - מיידית".

מוקדם יותר אתמול קרא גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, פעם נוספת לשחרורו המיידי של החייל החטוף. באן הבהיר כי האו"ם ימשיך לעשות מאמצים להביא לשחרורו של שליט. "המזכ"ל משוכנע שהסוגיה הזו חייבת להיפתר עכשיו", נאמר בהצהרת דוברו של באן, "הוא מצטרף לבקשת הצלב האדום הקוראת לחמאס להגן על חיי החייל, להתייחס אליו באנושיות, להוכיח שהוא בחיים ולאפשר למשפחתו להיות בקשר עם בנם".

התייחסות נוספת מהעולם לקראת ציון יום השנה לחטיפתו של גלעד שליט הגיעה אתמול מצרפת: שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, פרסם הודעה מיוחדת בה הוא מדגיש כי ארצו לא שכחה את גלעד ותמשיך לפעול על מנת לשחררו. "בערבו של יום שנה עצוב זה", כתב ז'ופה, "יום השנה החמישי לשביו של גלעד, ברצוני לחזור ולומר כי המצב בו נמצא אזרח צרפתי זה, המוחזק בשבי בניגוד לעקרונות הבסיסיים ביותר של החוק הבינלאומי, הוא בלתי מתקבל על הדעת. זהו גם מצב חסר תקדים: גלעד הוא בן הערובה הצרפתי שתקופת שביו היא הארוכה ביותר", נכתב בהודעתו. לדבריו, "צרפת אינה שוכחת את גלעד שליט. אנו מפעילים את שותפינו וממשיכים לפעול ללא לאות למען שחרורו".

5 שנים לגלעד שליט:
סיקור מיוחד: 5 שנים בלי גלעד
תושבי רמאללה: "לנו אלפי אסירים, לכם רק שליט"
איך נכשלה התרבות במאבק להשבתו?
חמש שנים לחטיפת גלעד שליט: איפה טעינו?
חמש שנים גלעד שליט יושב בשבי - כתבו מסר אישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully