וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ארה"ב מנסה לפשר בין אסד לאופוזיציה"

ניר יהב

24.6.2011 / 8:40

לפי הדיווח בעיתון הכווייתי "א-ראי", שגריר ארה"ב בדמשק מתווך בין אנשי השלטון לבין נציגי האופוזיציה. "הסכם עדיף על הליכה אל אנרכיה ואל הלא-נודע בסוריה". גם קנדה בתמונת התיווך

שגריר ארה"ב בדמשק מנסה לפשר בין נשיא סוריה בשאר אסד לבין האופוזיציה במדינה – כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון הכווייתי "א-ראי". העיתון דיווח כי השגריר, רוברט פורד, מתווך בין אנשי השלטון לבין נציגי האופוזיציה והוא אף הצליח לשכנע את ממשל אובמה כי "אפשר להגיע להסכם בין הצדדים" שכן לטענתו "הסכם עדיף על הליכה אל אנרכיה ואל הלא-נודע בסוריה".

העיתון דיווח במקביל כי בו בזמן מעודדים האמריקאים את משרד החוץ הקנדי לתווך בין אסד לבין האופוזיציה בסוריה. על פי הדיווח, משרד החוץ הקנדי אף ניסח מסמך, המכונה "מפת דרכים לשלטונות הסורים למעבר למדינה דמוקרטית אזרחית בצורה בטוחה וללא אלימות", הן באנגלית והן בערבית, שמטרתו למצוא פתרון למשבר במדינה.

על פי הדיווח, המסמך יוצג לכל הנציגים הפוליטים בסוריה שישמיעו את הערותיהם. על בסיס ההערות, יתוקן המסמך. על פי היוזמה הקנדית, אסד יישאר בתפקידו כנשיא סוריה לאחר תהליכי הרפורמה במדינה.

מומחים אמריקאים אמרו לעיתון כי אסד פועל בימים אלו בטקטיקות של איומים על האופוזיציה. "השיטה הזו הצליחה לו לגמרי בלבנון שככל ההאשמות המשפטיות שהופנו נגדו (בעניין חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי – נ.י) הוסרו לגמרי. אפילו אם הניסיונות האמריקאים והקנדים לא ישיגו תוצאות, יווצר קרע בין אלו הקוראים לאסד להתפטר". לדבריהם, אסד ינסה גם להשתיק את חלקם כשימנה אותם לשגרירים או שרים.

עוד בנושא:

סוריה לטורקיה: "שקלו מחדש תגובתכם לנאום אסד"
אסד: נשנה החוקה, בחירות לפרלמנט באוגוסט
ארדואן מחריף את הטון: "סוריה מבצעת זוועות"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully