וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה לטורקיה: "שקלו מחדש תגובתכם לנאום אסד"

22.6.2011 / 12:51

שר החוץ מועלם יורה לכל הכיוונים: "לא מאמין" שתהיה התערבות בינ"ל, לא מוכן לשום "דרישות חיצוניות", ועל אירופה אמר - "נשכח שהיא על המפה". את המהומות, לדבריו, "מוביל אל-קאעדה"

שר החוץ של סוריה, וואליד מועלם, קרא בצהריים (רביעי) לטורקיה "לשקול מחדש" את תגובתה לנאומו השבוע של הנשיא בשאר אסד. לאחר הנאום, בו הבטיח אסד לערוך רפורמות שונות אך גם המשיך להאשים "מחבלים" ו"גורמים חיצוניים" בארגון המהומות הנמשכות זה יותר משלושה חודשים בארצו, אמר נשיא טורקיה עבדוללה גול כי הנאום "אינו מספיק", וכי "דרושים גם מעשים, לא רק מילים". מועלם הוסיף היום, במסיבת עיתונאים בדמשק, כי "סוריה חפצה ביחסים הטובים ביותר עם טורקיה".

יחסי סוריה-טורקיה על רקע ההתקוממות:
טורקיה לאסד: יש לך שבוע להפסיק שפיכות הדמים
ארדואן שוחח עם אסד: "הפסק הדיכוי האלים"
ארדואן מחריף את הטון: "סוריה מבצעת זוועות"
זרם של אלפי פליטים מסוריה לטורקיה

בדבריו תקף מועלם בחריפות את האיחוד האירופי, בהתייחסו לדברי שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, שהביעה גם היא חוסר שביעות רצון מדברי אסד. האיחוד, לדברי מועלם, מנסה "לזרוע מחלוקות וכאוס" בסוריה. הוא הביע זלזול בסנקציות של האיחוד על סוריה, שהורחבו בתחילת החודש, ואמר כי "אנחנו נשכח שאירופה נמצאת על המפה".

מועלם חזר והבהיר כי סוריה לא תקבל כל דרישות "מחוץ לסוריה". הוא הביע את בטחונו בכך שלא תהיה כל התערבות בינלאומית צבאית במדינה, ושלא יופעל בה "אזור אסור לטיסה" כדוגמת לוב. הוא הכחיש בתוקף את הדיווחים על כך שאירן וחיזבאללה מסייעים לסוריה בדיכוי המהומות, והוסיף כי הריגתם של אנשי כוחות ביטחון רבים במהומות עשויה להעיד על "מעורבות של אנשי אל-קאעדה" בארגונן - אותה טענה שחוזר ומשמיע גם שליט לוב, מועמר קדאפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully