וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחוד האירופי זועמים: "לעצור האלימות בסוריה"

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קת'רין אשטון, גינתה את האלימות מצדם של כוחות הביטחון של הנשיא בשאר אסד באזרחי סוריה. אשטון קראה לעצור במידי את "ההרג המזעזע והבלתי נסבל"

האיחוד האירופי גינה הלילה (ראשון) את השימוש באלימות מצד כוחות הביטחון הסוריים כלפי המפגינים במדינה. "הרשויות בסוריה חייבות לעצור מיד את התגובה האלימה שלהן להפגנות ולכבד את זכויות האזרחים במלואן", אמרה שרת החוץ של האיחוד, קת'רין אשטון, "ההרג מזעזע ובלתי נסבל".

לדברי אשטון, הרפורמות במדינה יהיו אמינות רק באמצעות "שיפור משמעותי ואמיתי בשטח". אשטון קראה לממשלת סוריה לבצע רפורמות מדיניות נחרצות, "תחילה עם כיבוד זכויות האדם הבסיסיות, מתן חירויות בסיסיות וציות לחוק". אשטון סיכמה את דבריה באומרה כי "התהליך יכול להתרחש רק באמצעות סוף מידי לכל האלימות המדכאת".

אמש גינו גם רוסיה וצרפת את האלימות במדינה מצד כוחות הביטחון של הנשיא, בשאר אסד. בכך הן הצטרפו ללחץ הישיר שמפעילות ארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות בקריאה לנשיא סוריה בשאר אסד להיענות לדרישת עמו ולהפסיק את האלימות נגד המפגינים. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי רוסיה האיצה בבת בריתה להחיל את הרפורמות הפוליטיות במדינה. ממשרד החוץ הרוסי נמסר, כי רוסיה רואה בסוריה כ"חברה", אך היא "עדיין מודאגת מהתגברות המתח והסימנים המראים על עימות שיגרום סבל לאנשים חפים מפשע".

עוד נמסר, כי "אנחנו משוכנעים כי רק דיאלוג בונה והחלה של רפורמות פוליטיות, כלכליות וחברתיות נרחבות שתוביל ההנהגה הסורית, יוכלו להוביל ליציבות ולהתפתחות דמוקרטית". מוסקבה קראה לממשלת סוריה "ולכל הקבוצות הפוליטיות והחברתיות לעצור את האלימות ולהמשיך לחפש אחר פתרונות הוגנים לבעיות קיימות".

אתמול: לפחות 13 הרוגים בסוריה

ממשרד החוץ הצרפתי נמסר, כי פריז "מודאגת מאוד" וכי "על הרשויות בסוריה לעצור השימוש באלימות כלפי אזרחיה. אנו קוראים להם בשנית להתחייב ללא דיחוי לדיאלוג פוליטי כולל ולהשיג את הרפורמות אותן דורש העם הסורי".

ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" קרא אף הוא להפסקת האלימות בסוריה ומסר כי הרשויות במדינה "הגיבו שוב לקריאות שלוות לשינוי, בכדורים ואלות. עליהם לעצור מידית את המתקפות על מפגינים שלווים ובמקום זאת לאפשר לאזרחים הסורים להתאגד בחופשיות כפי שדורש החוק הבינלאומי".

בתוך כך, לפחות 13 בני אדם נהרגו אתמול (שבת) בסוריה כשכוחות הביטחון פתחו באש לעבר המשתתפים בהלוויות הרוגי ההפגנות ביום שישי. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי ייתכן שביום שישי, שהיה האלים ביותר מאז פרצו המהומות, נהרגו יותר ממאה מפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully