וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מגנים: "היום הקטלני ביותר מאז פרוץ המהומות בסוריה"

ארה"ב ובריטניה גינו את הרג המפגינים בסוריה וקראו לכוחות הביטחון במדינה לנהוג באיפוק. "על הרשויות לכבד את זכויות ההפגנה של האזרחים הסוריים". במהלך היום דווח על כ-88 הרוגים

"היום הזה הופך ליום הקטלני ביותר מאז תחילת ההפגנות במדינה", כך אמרו אמש (שישי) מפגינים בסוריה. על פי ארגוני זכויות אדם סוריים מניין ההרוגים בהפגנות שנערכות ברחבי סוריה עלה ל-88.

על רקע הדיווחים על ההרוגים הרבים שבה ארה"ב וקראה לממשלת סוריה לחדול ממעשי האלימות נגד המפגינים ולקדם את הרפורמות השלטוניות שהבטיח נשיא סוריה בשאר אל אסד. גם בריטניה גינתה את פעולות המשטר הסורי. שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, גינה את ההרג "הבלתי מתקבל על הדעת" וקרא להסרה בפועל של חוקי החירום במדינה. "אני מוטרד מאוד מהדיווחים על ההרג והקורבנות ברחבי סוריה" אמר הייג. "אני קורא לכוחות הביטחון הסוריים לגלות איפוק ולא דיכוי ולרשויות בסוריה לכבד את זכויות ההפגנה של האזרחים הסוריים".

הפגנות נגד שלטונות סוריה בעיר חומס, 18 באפריל 2011. רויטרס
כוחות הביטחון ירו לעבר מפגינים בעיר חמה/רויטרס

עד ראייה דיווח לסוכנות הידיעות רויטרס, כי כוחות הביטחון ירו לעבר מפגינים בעיר חמה, ובכך מנעו מהם להגיע לבניין המפקדה של מפלגת השלטון. "ראינו שני צלפים על הבניין. לאף אחד מאתנו לא היה נשק. ככל הנראה, ישנם שני הרוגים", אמר עד הראייה. רשת "אל-ערביה" דיווחה כי מספרם של ההרוגים הגיע ל-38.

רשת "אל-ערביה" דיווחה כי הפגנות גדולות פרצו גם בלב דמשק, במהלכן קראו המפגינים לכונן דמוקרטיה במדינה. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון הסורים עושים שימוש בגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים. במהלך הלילה התפרש צבא סוריה ברחבי העיר חומס, שם נערכו בימים האחרונים הפגנות רבות נגד השלטון, וזאת במטרה למנוע מהמפגינים לצאת לרחובות לאחר תפילת הצהריים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה נגד שלטונות סוריה מחוץ לשגרירות סוריה בעמאן, ירדן, 17 באפריל 2011. רויטרס
לפחות שלושה מפגינים נפצעו מאש כוחות הביטחון במהלך הפגנות שנערכו בפרבר הגדול ביותר של דמשק, דומא/רויטרס

עד ראייה נוסף דיווח כי לפחות שלושה מפגינים נפצעו מאש כוחות הביטחון במהלך הפגנות שנערכו בפרבר הגדול ביותר של דמשק, דומא. "אלפים הפגינו ברחובות דומא", סיפר עד הראייה, "אני בעצמי סייעתי לסחוב שלושה בני אדם שנורו ברגלם". אלפים הפגינו גם בעיר דרעא שבדרום המדינה.

עדכון ראשון: 22:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully