וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל העורף: אזעקה נוספת נשמעה ברחבי הארץ

חלקו של תרגיל העורף בו לקחו חלק גם אזרחי ישראל הסתיים באזעקה שנשמעה ברחבי הארץ. מחר: הדמיית התרסקות מטוס בתחנת הכוח רידינג בתל אביב ואירוע של התפרצות חומרים מסוכנים

דניאל בוק

(צילום: ערן גילווארג, שי מכלוף, דניאל בוק, שינאווי בכר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

אזעקה נשמעה לפני זמן קצר (רביעי) ברחבי הארץ במסגרת תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 5". האזעקה חתמה את היום הרביעי בתרגיל, בו השתתפו לראשונה גם אזרחי ישראל. מוקדם יותר היום נשמעו אזעקות בכל רחבי הארץ ועל האזרחים היה לתרגל ירידה למקלטים.

במסגרת התרגיל היום המדמה תרחיש של ירי טילים נשמעה בשעה 11:00 צפירה עולה ויורדת ברחבי הארץ. תושבי אזור הצפון, המורגלים לאזעקות מהימים בהם נפילות טילים וכניסה למרחב המוגן היו אירועים יומיומיים, שיתפו פעולה באופן מלא עם התרגיל ומיהרו אל המרחבים המוגנים. בעל קיוסק בטבריה סיפר לוואלה! חדשות כי "הלקוחות ברחו ממני בלי לקבל עודף. כנראה האזעקה הזו גורמת לאסוציאציות לא נעימות של מלחמה". עובד סניף הדואר בעיר הוסיף כי "הדיירים לא היו מוכנים לפתוח את הדלת, למרות שהגעתי אליהם רבע שעה לפני שנשמעה האזעקה. הם אטמו את הבית ולא שלחו את ילדיהם לבית הספר".

גם באזור הדרום, גרמה האזעקה לבהלה לאחר שבערים באר שבע, אשקלון ואשדוד, נשמעו אזעקות כפולות. מדובר צה"ל נמסר כי היה מדובר בתקלה וכי לא היה מדובר באירוע אמת. איתי, תושב באר שבע, סיפר כי "לאחר האזעקה נשמעה אזעקה נוספת ב-11:03, אזעקה בת דקה. נשארנו במקלט כי חשבנו שמדובר באזעקת אמת, ושנורה טיל גראד על העיר".

"האזרחים צריכים להיות מוכנים כמו צה"ל"

במסגרת יומו הרביעי של תרגיל העורף, תורגלו גם הקבינט המדיני-ביטחוני ומשכן הכנסת: הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לראשונה במעמקי הבונקר התת קרקעי בהרי ירושלים במטרה לתרגל את התמודדותו בזמן אמת, וחברי הכנסת הצטרפו לשאר אזרחי המדינה ותרגלו ירידה למקלטים. השר להגנת העורף, מתן וילנאי, אמר במהלך ישיבת הקבינט, כי "המטרה שלנו היא שרמת המוכנות האזרחית תהיה שווה לזו הצבאית וזה אפשרי אם כולנו נשלב כוחות. זהו התרגול המשמעותי ביותר שנערך אי פעם בעולם ואנחנו מראים גרף שיפור מצוין".

כמו כן, בוצעה במסגרת התרגיל הדמיה של נחיתת טיל בלתי קונבנציונלי בנצרת עילית. בית החולים אסף הרופא בצריפין תורגל במתווה דומה, וכן תורגלו נחיתות טילים בתחנת הכוח בחדרה ובנמל אשדוד.

מחר יתקיים יומו האחרון של התרגיל הרחב, אשר יכלול הדמיה של התרסקות מטוס בתחנת הכוח רידינג בתל אביב וכן אירוע של התפרצות חומרים מסוכנים באתר רמת חובב מדרום לבאר שבע.

עוד על "נקודת מפנה 5":
בכנסת תרגלו, בצפון נזכרו בקטיושות
בגלל תקלה: אזעקה שנייה נשמעה בדרום
לראשונה בצה"ל: מתרגלים התמודדות עם גז אמוניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully