וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תקלה: אזעקה שנייה נשמעה באזור הדרום

פנחס וולף

22.6.2011 / 11:15

תרגיל העורף הלאומי מגיע היום לשיאו. בשעה 11:00 הושמעה אזעקה שמטרתה לבדוק תרגול כניסה למרחבים המוגנים אולם בבאר שבע, אשקלון ואשדוד נשמעה אזעקה כפולה בשל תקלה

שי מכלוף

(צילום: ערן גילווארג, שי מכלוף, דניאל בוק, שינאווי בכר
, עריכה: גדי וינסטוק)

בערים באר שבע, אשקלון ואשדוד נשמעו היום (רביעי) אזעקות כפולות במסגרת תרגיל פיקוד העורף, מה שגרם לבהלה בקרב התושבים. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בתקלה וכי לא מדובר באירוע אמת. איתי מבאר שבע סיפר כי "לאחר האזעקה נשמעה אזעקה נוספת ב-11:03, אזעקה בת דקה. נשארנו במקלט כי חשבנו שמדובר באזעקת אמת, ושנורה טיל גראד על העיר".


ירדתם למקלט? ספרו לנו בפייסבוק

בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הבוקר לראשונה במעמקי הבונקר התת-קרקעי בהרי ירושלים, במסגרת תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 5". מטרת ההתכנסות היא לתרגל את התמודדות הקבינט בזמן אמת. בישיבה נטלו חלק ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק , הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ והשר להגנת העורף מתן וילנאי. השרים הגיעו למקום בהסעה מאורגנת, ללא הטלפונים הניידים שלהם וללא עוזריהם.

השר וילנאי הציג במהלך הדיון את תמונת המצב של תרגיל העורף בכל החזיתות. בפתח הישיבה אמר כי "המטרה שלנו היא שרמת המוכנות האזרחית תהיה מוכנה לזו הצבאית וזה אפשרי אם כולנו נשלב כוחות. זהו התרגול המשמעותי ביותר, שנערך אי פעם בעולם ואנחנו מראים גרף שיפור מצוין. ההיערכות בהיקף כזה, איננה תכונה ישראלית טיפוסית, אך בזכות הרצינות של הממשלה הזאת, אנו רואים כאן שיתוף פעולה חסר תקדים של כל הרשויות. אני מבקש מכל אחד מחברי הממשלה להוות דוגמה לציבור הסובב אותו ולתרגל לפי הרצינות".

התרגול של הגורמים הפוליטיים הגיע בהמשך גם למשכן הכנסת, כאשר עם פתיחת הדיון במליאה בשעה 11:00 הצטרפו עובדי הכנסת וחברי הכנסת לשאר אזרחי המדינה ותרגלו ירידה למקלטים או למרחבים המוגנים. במסגרת תרחיש של ירי טילים הושמעה בשעה 11:00 צפירה עולה ויורדת. האזעקה הושמעה בכל רחבי המדינה ובפיקוד העורף צופים כי מרבית האזרחים ייטלו חלק בתרגיל. בשעה 19:00 תישמע אזעקה נוספת, שמטרתה לתרגל את המשפחה בכניסה למרחבים המוגנים והכנתם לשעת חירום.

במסגרת התרגיל, בוצעה הבוקר הדמיית נחיתת טיל בלתי קונבנציונלי בנצרת עילית. בהמשך יתורגל בית החולים אסף הרופא בצריפין במתווה דומה וכן יתורגלו נחיתות טילים בתחנת הכוח בחדרה ובנמל אשדוד. מחר יכלול מתווה התרגיל הדמיה של התרסקות מטוס בתחנת הכוח רידינג בתל אביב וכן אירוע של התפרצות חומרים מסוכנים באתר רמת חובב מדרום לבאר שבע.

עוד בנושא תרגיל העורף הלאומי:

לראשונה בצה"ל: מתרגלים התמודדות עם גז אמוניה
תרגיל העורף החל: "נתרגל התסריט החריף ביותר"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully