וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת לקראת תרגיל העורף הלאומי

יהושע בריינר

16.6.2011 / 19:30

תרגיל העורף הלאומי ייערך בשבוע הקרוב וידמה נפילת טילים. בשיאו תישמע ברחבי הארץ אזעקה, והאזרחים יתבקשו להיכנס למרחבים המוגנים. וואלה! חדשות עונה על כל השאלות לקראת התרגיל

כל המשפחה במקלט: תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 5" ייפתח בשבוע הבא וידמה ירי מאסיבי של טילים ארוכי טווח אל עבר ישראל. התרגיל יימשך בין יום ראשון ליום חמישי, אולם רק ביומיים האחרונים יטלו בו חלק כלל האזרחים: במהלך יום רביעי תישמע אזעקה פעמיים - פעם אחת בשעות הבוקר ופעם נוספת בשעות הערב - והאזרחים יתבקשו להיכנס יחד עם בני משפחתם למרחב המוגן. בתרגיל יטלו חלק כל 256 הרשויות המקומיות במדינה.

למה דווקא עכשיו? צפויה מלחמה?

אמנם המתיחות במזרח התיכון גואה ומדינות האזור עוברות תהליכים משמעותיים, אולם במערכת הביטחון מבהירים כי מועד התרגיל לא נועד ליצור בהלה ופאניקה - לא בישראל ולא במדינות האזור. ישראל אף העבירה מסרים לשכנותיה ובצה"ל מבהירים כי מדובר בתרגיל קבוע הנערך מדי שנה ומטרתו לתרגל את האזרחים, הרשויות וגופי החירום למקרה של ירי טילים.

מי משתתף בתרגיל?

כולם. החל מגני הילדים ובתי הספר שייכנסו למקלטים ועד לכלל גופי ההצלה והרשויות המקומיות. משרד הביטחון, רשות החירום הלאומית, פיקוד העורף, משטרת ישראל, מד"א, כיבוי אש וכלל משרדי הממשלה יתורגלו אף הם בשבוע הקרוב.

עוד בנושא:

ערב התרגיל הלאומי: חילופי מפקדים בפיקוד העורף
בכיר בפיקוד העורף: 85% מבתיה"ס לא ערוכים לחירום
צה"ל: חסרים 1.2 מיליארד ש"ח לחלוקת ערכות המגן

"אסמסים" מפיקוד העורף

אז מתי נשמע אזעקה?

ביום רביעי הבא תישמע צפירה פעמיים: בשעה 11 בבוקר תישמע צפירה עולה ויורדת בכל הארץ שמטרתה לתרגל את התלמידים בבתי הספר ואת העובדים במקומות העבודה. יהיה עליכם להיכנס למרחב המוגן שבחרתם מראש ולשהות בו במשך עשר דקות. צפירה נוספת תישמע בשעה שבע בערב, ובמהלכה תיכנסו למרחב המוגן בבתיכם.

ואם באמת יהיה ירי טילים בזמן התרגול?

בכל מקרה אתם במרחבים המוגנים, כך שתהיו בטוחים. כך או כך, במקרה של אזעקת אמת הצפירה תמשך מעבר לדקה שהוקצבה לה מלכתחילה.

זה נכון שישתלטו לי על המכשיר הסלולרי במהלך התרגיל?

לא. כחלק משיפור מערך ההתרעה, ינסה פיקוד העורף מערכת התרעה אישית שתגיע אליכם למכשירים הסלולריים. חלק מהאזרחים יקבלו הודעות בטלפונים הניידים בין השעות 11 ל-12 בבבוקר יום רביעי ובהן מסר על התרגיל. המטרה היא להביא לכך שבעתיד, כל מי שנמצא באיזור בו צפוי לנחות טיל יקבל על כך התרעה אישית במכשיר הסלולרי. מי שיקבלו את ההתרעה יהיו תושבי אופקים, עפולה, אזור הגלבוע, אזור גזר, רמלה ויטבתה.

מה קורה עם ערכות המגן שלנו?

עד כה, למעלה מ- 35% מאוכלוסיית מדינת ישראל הצטיידה בערכות המגן. כמחצית מהם עשו זאת באמצעות התחנות הנייחות. לדברי פיקוד העורף, ממוצע החלוקה החודשי עמד עד כה על כ-180 אלף ערכות ובקצב זה, צפויה החלוקה להסתיים בחודש פברואר 2012 לאחר חלוקה של כ-4.2 מיליון ערכות. עם זאת, צפוי שלא לכולם תהיה ערכת מגן מכיוון שבמערכת הביטחון נתקלים בקשיים תקציביים. כך או כך, במהלך התרגיל יתורגל גם מערך חלוקת ערכות המגן, וזו יכולה להיות הזדמנות טובה להצטייד בערכה.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully