וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי פיאד: הצגתו כמועמד לראשות הממשלה - תרגיל

ניר יהב

20.6.2011 / 19:15

לטענת הגורמים פיאד הוצג כמועמד פתח לראשות הממשלה הפלסטינית החדשה רק כדי שמועמדותו תוסר וכך ייראה פתח כמי שהתפשר עם חמאס. "זה היה רק תרגיל"

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד צפוי להודיע בימים הקרובים כי הוא לא מעוניין להתמנות לראש הממשלה החדשה שתקום על ידי חמאס ופתח על מנת לא להוות מכשול בפני הקמתה, כך דיווחו הערב (שני) לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" גורמים המקורבים לפיאד. לטענת הגורמים, ארגון פתח בכלל אינו מעוניין במינוי פיאד לתפקיד ראש הממשלה והכרזתו כי הוא מועמד הארגון אינה אלא "תרגיל".

על פי הגורמים, פגישתם של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, שהיתה אמורה להיערך מחר בקהיר, נדחתה לא בשל אי הסכמה על מינוי פיאד לראש הממשלה אלא כדי להציג את פיאד כמי שמכשיל את הסכם הפיוס בין חמאס לפתח.

לפני מספר ימים הודיע אמנם ארגון פתח כי פיאד הוא מועמדו לתפקיד ראש הממשלה, אלא שעל פי הדיווח מדובר בתרגיל של משא ומתן מצד פתח. "פתח צפוי להיענות לדרישת חמאס ולוותר לו על מינוי פיאד לתפקיד, וכך ייראה כאילו הוא הקריב רבות למען הסכם הפיוס וחמאס ייאלץ לשלם מחיר יקר בתמורה", הסבירו. אתמול הודיע ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה כי פגישתם של אבו מאזן ומשעל בקהיר, בה היו אמורים להכריז על הקמת ממשלה חדשה בהתאם להסכם הפיוס, נדחתה. עד כה לא נקבע מועד חדש לפגישה אולם הצדדים ממשיכים בהתייעצויות לקראת מציאת מועמד מוסכם לתפקיד ראש הממשלה.

עוד בנושא:
אין פיוס? "אבו מאזן ומשעל דחו פגישתם בקהיר"
חמאס נגד פיאד: "הוא לא יהיה ראש ממשלה"
אבו מאזן לחמאס: רק פיאד יגן על לגיטימיות הממשלה


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • סלאם פיאד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully