וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה חודשיים: אסד יישא נאום לבני עמו

נשיא סוריה בשאר אסד צפוי להתייחס היום למחאה הרחבה נגד משטרו, בנאום ראשון מאז אפריל. בשטח, ממשיכים כוחותיו לדכא את המפגינים ומנסים לחסום את זרם הפליטים הנמלטים לטורקיה

נשיא סוריה, בשאר אסד, צפוי לשאת בצהריים (שני) נאום בפעם השלישית מאז פרצו מהומות הדמים נגד משטרו. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה רק כי הנאום יעסוק ב"התפתחויות בסוריה". מידע נוסף מסר "גורם בכיר בדמשק", שאמר לעיתון הממסדי "אל-ווטן" כי אסד ידבר בצורה "כוללת, רצינית ומעמיקה על נושאים לאומיים", ובהם "עתיד החיים הפוליטיים בסוריה" - רמז לכך שהוא עשועי להודיע על ביטול חוקים הנוגעים למערכת הפוליטית.

בנאומו הראשון, שבועיים לאחר פרוץ המחאה, נשא אסד דברים בפרלמנט סורי וכינה את המהומות "מזימה של אויבי סוריה". בחודש אפריל נשא אסד נאום טלוויזיוני, בו הכריז על ביטול חוקי החירום במדינה, הביע צער על מות מפגינים וביקש דיאלוג לאומי.

הקריאה לדיאלוג וההכרזה על ביטול חוקי החירום לא מנעו עד כה את פעולות הדיכוי האלימות מצד המשטר. רשת אל ג'זירה דיווחה כי גם כעת פועלים כוחות המשטר סמוך לגבול עם טורקיה בצפון מערב המדינה, בניסיון לחסום את זרם הפליטים שנמלטים מפשיטות הצבא על עיירות באזור. כ-10,500 פליטים כבר חצו את הגבול לטורקיה, ונוכחותם שם מגבירה את הלחץ הבינלאומי על אסד. כך למשל, ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שהיה עד לאחרונה בן ברית של אסד, קרא לו "להפסיק את הדיכוי האלים".

עוד על המהומות בסוריה:
האו"ם: למעלה מ-10,000 אזרחים נמלטו מסוריה
ארדואן שוחח עם אסד: "הפסק הדיכוי האלים"
דיווח: אירן העבירה לסוריה ציוד למאבק בהפגנות

פליטים סורים בטורקיה, יוני 2011. רויטרס
הצבא הסורי מנסה לחסום את זרם הפליטים. ערי אוהלים שקמו מצדו הטורקיה של הגבול/רויטרס

"חמושים המקורבים למשטר תוקפים אנשים בעיירת הגבול בדמה והאזורים הסמוכים לה, אשר מנסים להגיש סיוע ומזון לאלפי הפליטים שנתקעו לאורך הגבול", אמר פעיל זכויות האדם הסורי, עמאר קוראבי. על פי דיווחים, בכל הדרכים המובילות אל הגבול הוקמו מחסומים צבאיים והאזור נתון למעקב מודיעיני.

בתוך כך, נראה שהמאמץ לגייס תמיכה בינלאומית במטרה להגביר את הלחץ על סוריה נתקל בקשיים. נשיא רוסיה, דימיטרי מדבדב, אמר בראיון ל"פיננשל טיימס" מתנגד להחלטת או"ם שתאפשר הפעלת כוח במדינה. "אני לא מוכן לתמוך בחלטה דומה לזו שהתקבלה בלוב, כיוון שאני מאמין שבמקרה הלובי החלטה טובה הפכה לפיסת נייר המספקת כיסוי למבצע צבאי חסר תכלית", אמר מדבדב.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

מהומות בסוריה: תמונת מצב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully