וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן העבירה לסוריה ציוד למאבק בהפגנות

ניר יהב

19.6.2011 / 19:01

לפי הדיווח, אירן שלחה מומחים לפיזור הפגנות, כוחות צבאיים ומכשור מודיעיני למשטרו של אסד. לאחרונה טען אחמדינג'ד כי כוחות ציוניים הם אלו שפועלים להפיל את השלטון בסוריה

ממשלת אירן שיגרה לסוריה סיוע לוגיסטי, צבאי ומודיעיני במטרה לסייע לה למגר את הפגנות המחאה נגד שלטונה: אתר אינטרנט אירני, המזוהה עם האופוזיציה במדינה, דיווח אחר הצהריים (ראשון) כי בין היתר, העבירה אירן לסוריה ציוד למאבק בהפגנות, מכשור מודיעיני מתקדם שנועד לעקוב אחר משתמשים ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, וכן יועצים ואנשי מקצוע אירנים.

על פי הדיווח, אירן שיגרה כוחות הכפופים למשמרות המהפכה באירן ואלו התפרשו בפרברי דמשק במטרה למנוע מחאה. עוד דווח, כי אירן שיגרה מומחים לדמשק שמטרתם להכשיר את הכוחות הצבאיים הסורים וללמד אותם טכניקות לפיזור הפגנות שממשלת טהרן וכוחות הביטחון הכפופים לה עשו בהן שימוש נגד הפגנות הרפורמיסטים שפרצו לאחר הבחירות ב-2009.

אחמדינג'ד: ההפגנות בסוריה הן "מלחמת אחים"

מאז שהחלו הפגנות המחאה בסוריה, הביעה אירן חשש מנפילת המשטר של אסד, הנחשב לאחד מבעלי הברית החזקים שלה במזרח התיכון. נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, אמר לאחרונה כי ההפגנות בסוריה הן "מלחמת אחים" וטען כי גורמים חיצוניים, ובראשם ישראלים, מנסים לעורר אנרכיה בסוריה ולהפיל את המשטר.

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כתבה אתמול מאמר דעה בעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, בו האשימה את אסד בנקיטת אותה אכזריות כלפי אזרחיו כפי שאירן נוקטת. "מתבהר כי הנשיא אסד קיבל החלטה בנוגע לדרך פעולתו. אבל בעוד האכזריות מאפשרת לו לדחות את השינוי שבדרכו לסוריה, היא לא תצליח לבלום אותו", כתבה.

עוד על המהומות בסוריה:
האח האכזר מדמשק: מי אתה, מאהר אסד?
"צבא סוריה נלחם בחזיתות רבות מדי, אסד ייפול"
דעה: נכון היה ליירט את פרויקט הגרעין של אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully