וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 16 מפגינים נהרגו מאש החיילים

ניר יהב

17.6.2011 / 18:43

מפגינים סיפרו כי בעימותים ברחבי סוריה נהרגו 16 בני אדם, בהם גם המפגין הראשון בעיר חלב. בלבנון נהרגו שני בני אדם בעימותים שפרצו בעקבות הפגנת תמיכה במפגינים בסוריה

יום דמים נוסף בסוריה: כוחות הביטחון ירו היום (שישי) למוות ב-16 מפגינים לפחות במהלך העימותים בין הצבא הסורי למפגינים נגד המשטר ברחבי המדינה – כך דיווחה ועדת תיאום מקומית של המפגינים בסוריה. על פי הדיווח, בין ההרוגים גם המפגין הראשון שנהרג בעיר חלב, השנייה בגודלה בסוריה, שידועה בתמיכתה בשלטון.

מפגינים סיפרו לרשת BBC כי החיילים פתחו באש לעבר מפגינים בערים חומס, דמשק, ודיר א-זור שבמזרח. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, במהומות נפצעו גם מספר חיילים ושוטרים.

מפגינים מחוץ לשגרירות סוריה באנקרה עם תמונתו של נשיא סוריה, בשאר אסד. טורקיה, יוני 2011. AP
במהומות נפצעו גם מספר חיילים ושוטרים/AP

מוקדם יותר, נכנס הצבא הסורי למספר ערים צפוניות במטרה למגר את ההפגנות נגד הנשיא בשאר אסד. טנקים, רכבים משוריינים ובהם חיילים חמושים ואוטובוסים נכנסו לערים מערת אל-נעמן וחאן שייחון על מנת לעצור שם את ההפגנות בטרם יגיעו לערים הסמוכות דמשק וחלב.

עדי ראייה סיפרו כי החיילים ירו למוות בשני מפגינים בעיר דיר א-זור כיוון שקרעו את תמונותיו של הנשיא. השניים היו חלק מקבוצה של מפגינים והם נורו בזמן שטיפסו על קיר של מחסן צבאי בניסיון להוריד ממנו כרוזים עליהם התנוססו תמונותיהם של אסד ואביו. עדי הראייה סיפרו עוד כי ראו את החיילים יורים ופוצעים שלושה חיילים צעירים, כעונש על כך שסירבו לירות לעבר מפגינים.

העימותים היום הגיעו עד ללבנון: לפחות שני בני אדם נהרגו היום בעיר טריפולי שבלבנון, בקרב שפרץ בין מוסלמים שיעים לעלאווים. כך מסר גורם צבאי במדינה. העימות האלים פרץ בתום הפגנת תמיכה של הסונים במפגינים נגד שלטונו העלאווי של בשאר אסד בסוריה.

עוד על המהומות בסוריה:
האח האכזר מדמשק: מי אתה, מאהר אסד?
בשבוע שעבר: 28 מפגינים נהרגו מאש כוחות הביטחון
משטר אסד: "הצבא החל לפעול להשבת הסדר בצפון"
דעה: נכון היה ליירט את פרויקט הגרעין של אסד

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully