וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הצעירים לא ילמדו במוסד שמחציתו חרדים

מוטי לוי

20.6.2011 / 5:01

הסקר הראה עוד כי 80% מהצעירים בישראל לא ישקלו ללמוד במוסד אקדמי בו מחצית התלמידים ערבים. לעומת זאת, 77% מהצעירים היו רוצים לראות את החרדים מעורבים יותר בחברה

סקר חדש שנערך על ידי מכון הגל החדש מצא כי 62% מהצעירים בישראל לא ישקלו ללמוד במוסד אקדמי שמחצית או רוב הסטודנטים הלומדים בו הם חרדים, וכי 80% מהצעירים בישראל לא ישקלו ללמוד במוסד אקדמי שמחצית או רוב הלומדים בו ערבים. הסקר נערך לבקשת המסלול האקדמי במכללה למנהל, לקראת פורום קיסריה ה-19 שנערך היום (שני) ומתמקד השנה בנושא שילוב צעירים בגילאי 18-22 מהמגזר הערבי והחרדי באקדמיה ובצבא.

למרות נתוני הסקר בדבר התייחסותם של צעירים בישראל לאקדמיה שחציה או רובה חרדית, עולה ממנו גם כי 77% מהצעירים בישראל היו רוצים לראות את החרדים מעורבים יותר בעשייה היומיומית ומשולבים יותר בחברה החילונית. בניגוד לחרדים, הדעות ביחס לערבים הפוכות, שכן 62% מהצעירים היו רוצים לראות את המגזר הערבי כ"מגזר מבודד".

"תחושת הכעס והקיפוח אינה פוסחת על אף קבוצה"

פרופ' זאב נוימן, נשיא המסלול האקדמי במכללה למינהל אמר בתגובה לממצאי הסקר, שבחן את עמדותיהם של 400 צעירים בגילאי 18-22 מכלל האוכלוסייה, כי "הסקר מעלה נתונים שיש בהם כדי להתריע. תופעת השבטיות הבאה לידי ביטוי במערכות החינוך הנפרדות בארץ ובפערים ההולכים וגדלים בין הצעירים החילוניים בישראל, לבין החרדים והערבים, הולכת ומקצינה. תחושת הכעס והקיפוח אינה פוסחת על אף קבוצת התייחסות". ניומן הוסיף כי "יוצא מכך, ששני סקטורים משמעותיים אינם משתלבים הן בהוויה החברתית הישראלית, והן בשוק העבודה הישראלי".

עוד באותו נושא:
המל"ג: "על האקדמיה להתגייס לקליטת חרדים"
החרדים לומדים יותר - אך שוק העבודה לא השתנה
לראשונה: משרד האוצר מגייס סטודנטים ערבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully