וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ג: "על האקדמיה להתגייס לקליטת חרדים"

"לא אקבל גישה של אוניברסיטה מורמת עם שלא מקבלת חרדים לשורותיה", כך הבהיר יו"ר המועצה להשכלה גבוהה, מנואל טרכטנברג בכנס השנתי בירושלים. המטרה: עשרת אלפים חרדים באקדמיה ב-2016

יו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), מנואל טרכטנברג, פנה אתמול (שישי) בתקיפות לראשי האוניברסיטאות במהלך הכנס השנתי של ההשכלה הגבוהה בירושלים ואמר כי הוא מצפה מכל אוניברסיטה להתגייס למשימה של גיוס חרדים להשכלה הגבוהה. "לא אקבל גישה של אוניברסיטה מורמת מעם שלא מקבלת חרדים לשורותיה. כולם, כולל המכללות, צריכים להתגייס למען משימה זו", אמר טרכטנברג.

היו"ר הציג בכנס את יעדה הרשמי של המל"ג לגיוס חרדי, ולפיו ילמדו 10,000 חרדים באקדמיה כבר בשנת 2016, תוך הצעת מגוון רחב יותר של תחומי לימוד, גם בתארים המתקדמים. על פי הנתונים שעולים מהכנס, כיום לומדים 6,070 חרדים במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, 760 מהם במכינות הקדם אקדמיות. כמו כן, 1,824 לומדים במוסדות המיועדים לחרדים בלבד, בבני ברק וירושלים. עוד עולה, כי 1,720 במוסדות המתוקצבים על ידי המל"ג ו-2,523 במוסדות שאינם מתוקצבים.

לדברי טרכטנברג, המועצה אינה בשלה להציג תוכנית לשילוב מסיבי של חרדים באקדמיה, מפני שהיא נמצאת עדיין בשלב הגיבוש הרעיוני. המכללות לחרדים בלבד, הוא ציין, "סובלות מרמת הוראה ירודה. גברים חרדים שמגיעים לשלב האקדמי בגיל 22, אחרי שנים של לימודים בישיבה, מגיעים חסרי ידע בלימודי הליבה: אנגלית, מתמטיקה ומחשבים". לדבריו, "בדרך נס, בהרבה מקרים הם מצליחים להשלים את החומר בתוך שנה אחת בלבד ולהתחיל את לימודיהם. הוא הוסיף כי צריך להבין שמתי שהציבור הרחב מתריס כלפי האוכלוסייה החרדית על כך שהם לא לומדים לימודי בישיבה, "מדובר בפגיעה ב'ציפור הנפש' שלהם - שהיא לימודי התורה. ההתרסה אינה פתרון, כשהם ירצו הם ידעו את הדרך לשילוב נכון של הליבה במקביל ללימודי התורה".

"האוכלוסייה החרדית פוחדת מהאקדמיה"

מי שחיזקה את טענתו לגבי רמת ההוראה הייתה עדינה בר שלום, ביתו הבכורה של הרב עובדיה יוסף ויו"ר המכללה החרדית בירושלים. לטענתה, שילוב החרדים באקדמיה הוא משימה מורכבת ביותר. "האוכלוסייה החרדית פוחדת מהאקדמיה מפני שהאקדמיה היא שגרמה לפני מאות שנים להתבוללות העם היהודי". לדבריה, ההשכלה האקדמית עבור חרדים היא פונקציונאלית, למטרות פרנסה לרוב. במידה והאוניברסיטאות ירצו לקלוט סטודנטים חרדים, עליהם להפריד בין הסטודנטים החרדים לסטודנטים אחרים בקמפוס. מדובר כמובן בדבר שמצריך תקציבי ענק".

שני סטודנטים חרדים שדיברו גם הם בכנס, יואל בידרמן וחיים רכניצר, סיפרו כי "ישנם אלפי חרדים ש'יושבים על הגדר' ומחכים לראות את תוצאות הלימודים של חבריהם החרדים באקדמיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully