וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התערב, השבתת החינוך בקריית שמונה נדחתה

ראש הממשלה נענה לדרישתו של ראש עיריית קריית שמונה והבטיח שבתוך שבוע יוצע פתרון הולם לתושבים. איום השביתה על מערכת החינוך הוסר לעת עתה. הורי התלמידים: הספרייה חייבת להיפתח

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

לאור ההחלטה על שביתה במערכת החינוך בקריית שמונה, פנה הבוקר (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לראש העיר, הרב ניסים מלכה, על מנת לטפל בסוגיית מוקדי התרבות בעיר, שנסגרו בזה אחר זה, ולמנוע את השביתה. מלכה נענה לבקשתו של נתניהו והסיר את איום השביתה, תוך הבטחה מצד ממשלת ישראל למתן פתרון הולם למצוקת התרבות בעיר תוך פחות משבעה ימים. נתניהו דאג לקיים פגישת עבודה דחופה בין מלכה, לבין מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי. בשעה זו יושבים השניים בפגישת עבודה.

ביום שישי האחרון החליטו פה אחד במטה המאבק, שהוקם במחאה על סגירת מוקדי התרבות, להשבית את מערכת החינוך בעיר. "מי שסוגר את הספרייה רוצה למעשה לסגור את העיר", אמר אז בכעס מלכה והוסיף כי "כנראה שמה שקורה בקריית שמונה לא מעניין את ממשלת ישראל. הגענו לנקודת האל חזור, אנחנו נדאג להכאיב לכל מי שהכאיב לנו ולילדינו".

כאמור, הלימודים מחר יתקיימו כסדרם. סגן ראש העירייה, יגאל בוזגלו אמר לוואלה! חדשות כי "צריך לקחת בחשבון שהיו לא מעט כשלים תפקודיים בקרב נציגי חינוך ברשות המקומית, וכמו כן גם בקרב עובדים ברשת המתנ"ס. אני מקווה שביבי ידאג להחזיר את חיי התרבות שאבדו בעיר". הורי התלמידים הוסיפו כי "אנחנו לא נוותר עד שלא נקבל את מה שאנחנו רוצים. הספרייה חייבת להיפתח. הילדים שלנו הם שווי זכויות כמו כל ילד במדינת ישראל. זה שאנחנו חיים בפריפריה לא עושה אותנו פחות טובים".

עוד על המאבק בקריית שמונה:
צעירי קריית שמונה הפגינו: "אין טעם להישאר בעיר"
הנוער נרתם למאבק בסגירת המתנ"סים בקריית שמונה
דעה: עבור הממשלה, הצפון הוא עסק כלכלי בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully