וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: יותר ילדים לוקים בבולמיה מאשר ילדות

המחקר שנערך בקרב 15,000 ילדים בני 10-12 בטייוואן מצא כי 16% מהבנים הודו שהקיאו או השתמשו במשלשלים כדי לרדת במשקל, לעומת 10% בלבד מהבנות - והכל מחשש שיציקו להם כי הם שמנים

לא מצליחים להידחק ל"סקיני ג'ינס" - אז הולכים להקיא. בולמיה היא מצב רפואי המזוהה בעיקר עם המין הנשי, אך מחקרים שנערכו בשנים האחרונות גילו כי למעשה היא נפוצה גם בקרב גברים. כעת מגלה מחקר חדש ומקיף כי אצל ילדים על סף גיל ההתבגרות, היא אף נפוצה יותר אצל בנים מאשר אצל בנות.

המחקר שנערך בקרב 16,000 ילדים בטייוואן מצא בין היתר כי בגילאים 10-12, הודו 16% מהבנים כי הקיאו בכוונה או השתמשו בחומרים משלשלים כדי לאבד משקל, לעומת 10% בלבד מהבנות. המסקנות פורסמו בכתב עת המדעי "Journal of Clinical Nursing", ובסוף השבוע תפסו כותרת בולטת בתקשורת הבריטית. ה"טלגרף" אף הוסיף נתונים לגבי 5,000 ילדים בני פחות מ-16 בבריטניה הסובלים מבולמיה, בתוספת הערכה שהמספרים האמיתיים גדולים בהרבה, עקב אי דיווח.

המחקר ניסה להתחקות גם אחר הגורמים להתנהגות הבולמית, ומצא כי הסיבות הבולטות הן חשש של ילדים כי יציקו להם אם יהיו שמנים, ורצון להיות רזים מספיק כדי ללבוש פרטי אופנה כמו ג'ינס מסוג "סקיני". עורך המחקר, ד"ר יינג מיי ליו, הסביר כי לרוב, יהיו אלו ילדים שאינם מרבים בפעילות גופנית, המבלים זמן רב מול המחשב או הטלוויזיה.

בולמיה מתאפיינת בהתקפי אכילה כפייתיים שבהם צורכים כמויות גדולות, כשמיד אחריהם בא התקף של "טיהור" בו החולה "נפטר" מהקלוריות העודפות. זוהי הפרעת אכילה נפוצה ביותר, ככל הנראה הרבה יותר מאנורקסיה - אך היא זוכה לפחות תהודה שכן חלק ניכר מהמקרים אינו מתגלה או מטופל, שכן האנשים הלוקים בה לרוב מצליחים לווסת את משקל גופם ושומרים על מראה חיצוני רגיל. עם זאת, הבולמיה בהחלט טומנת בחובה סכמה משמעותית לבריאות, שכן ההקאות המתמשכות פוגעות באיזון המינרלים בגוף וגורמות נזק מצטבר רב למערכות העיכול ולאיברים פנימיים נוספים.

בבריטניה, זכתה בעיית הבולמיה אצל גברים לתהודה רבה לפני כשלוש שנים, כששר העבודה וסגן ראש הממשלה דאז, ג'ון פרסקוט, הודה כי הוא סובל מההפרעה זה עשרות שנים, וכי נהג לזלול כמויות ממתקים עצומות בין הפגישות והישיבות במשרדו - ומפעם לפעם חמק לשירותים כדי להקיא.

עוד בנושא:
תביעה: חוסה במעון למפגרים מת בבולמוס זלילה
חמישית מבני הנוער סובלים מהשמנת יתר
כך תתמודדו עם הפרעות אכילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully