וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: חוסה במעון למפגרים מת בבולמוס זלילה

14.4.2011 / 13:40

אמו של צעיר הסובל מפיגור שכלי, טוענת כי חרף בולמוסי זלילה קשים מהם סבל, המעון בו חסה התרשל - והתיר לו גישה בלתי מבוקרת למזון. היא תובעת 2.5 מיליון שקלים מהמוסד

אמו של צעיר שסבל מפיגור שכלי ומהפרעות אכילה תובעת 2.5 מיליון שקלים מהמעון שבו שהה וממשרד הרווחה, לאחר שלפני כשנתיים מת מהתקף אכילה מופרזת.

על פי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד כרמי בוסתנאי, הצעיר, בן 25 מחולון, התגורר בפנימייה חינוכית בלוד, שהפעילה מעון ללוקים בפיגור ברמת תפקוד קל עד בינוני ומהפרעות קשות בהתנהגות. זולת הפיגור הקל ממנו סבל הצעיר מאז לידתו, הוא לקה בהפרעת אכילה קשה, שהתבטאה בהתקפי זלילה רבים. הוא נהג להכניס לפיו כמויות אוכל גדולות ולבלוע אותן במהירות מבלי ללעוס אותן באופן בלתי נשלט, עד שלעתים היה נחנק והייתה נשקפת סכנה ממשית לחייו.

אמו של הצעיר טוענת כי יותר מפעם, שבזמן שהוגשו ארוחות במעון בלע הצעיר אוכל במהירות, נחנק ורק בנס ניצלו חייו. במקרה אחד, תחב הצעיר פלפלים חריפים לפיו עד שעיניו צרבו. בעקבות מקרים אלה, נטען בתביעה, נמנעה מהצעיר גישה למזון, והאכלתו במעון נעשתה אך ורק תחת השגחה בחדר האוכל.

"נאבק ללא הועיל לנשום את נשימות חייו האחרונות"

בספטמבר 2009, נכתב בתביעה, הצעיר נמצא שוכב על רצפת חדר האוכל במעון עם שיירי אוכל בפיו, כשהוא מחרחר וסובל מכיחלון. ניסיונות ההחייאה שבוצעו בצעיר כשלו, ורופא שהוזעק למקום קבע את מותו. לטענת האם, נמסר לה על ידי מנהלת המכון כי בנה נכנס לחדר האוכל והמטבח שהיו פתוחים, ומצא אוכל שהושאר בהם ללא השגחה, ונחנק מזלילתם.

"למנוח נגרם כאב וסבל בל ישוער בגסיסתו האיטית ובפטירתו מחנק, כשהאוויר הלך ואזל מריאותיו - וכשנאבק ללא הועיל לנשום את נשימות חייו האחרונות", נכתב בתביעה. "מוות מיותר זה יכול היה להימנע בנקל, אלמלא רשלנותן של הנתבעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully