וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטמנה ההרוגה האחרונה מהפיצוץ בנתניה

19.6.2011 / 13:48

מאות הגיעו ללוות את את רבקה דוראי, שנהרגה בפיצוץ בלון הגז בסוף השבוע, בדרכה האחרונה. "כל חלומה היה להחזיר את כולם בתשובה", ספדה חברתה

טל אנגלנדר

(צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מאות בני אדם הגיעו היום (חמישי) להלוויתה של הנערה רבקה דוראי, שנהרגה בסוף השבוע בפיצוץ בלון הגז בנתניה. להלוויה, שנערכה בבית העלמין "שיכון ותיקים" בעיר, הגיעו רבים מבני הקהילה הצרפתית באזור כשהם המומים וכואבים. "באתי להפתיע אותה, ועכשיו אני בהלוויה", סיפרה נינה מדר, חברתה מצרפת של ההרוגה, שהגיעה לארץ כדי לשמח אותה. "היא הייתה ילדה זהב, כל חלומה היה להחזיר את כולם בתשובה. היא הייתה צדיקה".

עוד על הפיצוץ בנתניה:
כיצד הפכה נתניה לבירת העולים מצרפת?
תושבים ליד הפיצוץ בנתניה נדהמו: רכביהם נקנסו
בכיר בצה”ל: ”הפיצוץ בנתניה - כמו נפילת רקטה”

רבקה אמסיד (ימין) רבקה דוראי שנהרגו בפיצוץ בבניין בנתניה, יוני 2011. שלומי גבאי
"ילדה זהב". דוראי/שלומי גבאי

רבים מהנוכחים המשיכו להביע את זעמם על התייחסות העירייה לדליפת הגז, שהביאה בסופו של דבר לפיצוץ שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם. בין היתר, מחו האבלים גם על טיפול הרשויות בקהילה. דוד ועקנין, עולה מצרפת בן 22, אמר כי "נדאג שהם ישלמו על מה שהמחבל (בצינור הגז – ב.ו.) עשה, לא ייתכן שנשלם מסים, ונעשה צבא, אבל איש לא יתייחס אלינו. הבניין הזה פוצץ כבר שלוש פעמים על ידי גורמים עבריינים, אבל מעזים לומר לנו שזו נזילה?".

ועקנין הוסיף, כי "ראש העירייה, מרים פיירברג, רק מבטיחה לעשות ולא עושה כלום. אמרו לנו שבגלל שיש לנו כסף לא צריך לעזור לנו". צעירים אחרים ציינו במהלך ההלוויה כי הם סובלים מהתנכלויות קבועות מצד פקחי העירייה ומצד השוטרים במהלך בילויים בפארקים השונים בעיר.

בפיצוץ שאירע בלילה שבין חמישי לשישי בבניין ברחוב הרצל בנתניה, נהרגו ארבעה בני אדם וכ-80 נוספים נפצעו, בהם ארבעה באורח בינוני. מלבד דוראי, נהרגו גם חברותיה לתנועת חב"ד, רבקה מסיהיד וסטייסי ברוק. בפיצוץ נהרג גם מוחמד (באדרי) אבו עטא, בן 30 תושב כפר קרע.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully