וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצה"ל: "הפיצוץ בנתניה - כמו נפילת רקטה"

יהושע בריינר

19.6.2011 / 0:01

לקראת תרגיל "נקודת מפנה 5" שייחל מחר, בכיר בפיקוד העורף מסביר כי פיצוץ בלון הגז בנתניה מדמה נפילת רקטה בינונית בלבד. "האירוע יכול ללמד את הציבור מה מצפה לנו"

ערב תחילת תרגיל העורף הלאומי נקודת מפנה חמש עדיין מתחקרים בפיקוד העורף את אירוע פיצוץ בלוני הגז בנתניה ביום חמישי האחרון, ומבינים כי אירוע שכזה הוא מעט ממה שצפוי לאזרחים במהלך מלחמה. "האירוע בנתניה יכול לדמות אולי נחיתת רקטה בסדר גודל בינוני סמוך לבניין", אמר אמש (שבת) בכיר בפיקוד העורף, "האירוע הזה יכול אולי לגרום לאנשים להסיק מעט על מה שצפוי לנו ולכן יש חשיבות עצומה להכנת האוכלוסייה".

התרגיל צפוי להתחיל בבוקר כאשר עד ליום שלישי לא צפויים האזרחים להיתקל באירועים מיוחדים, שכן התרגול ייעשה בעיקר במטות השונים של כוחות הביטחון. כך למשל, יתורגלו בימים הקרובים משרדי הממשלה השונים, הקשרים בין רשויות החירום וההצלה וכן תרגול פנימי בפיקוד העורף, צה"ל ומערכת הביטחון.

עיקר התרגיל ייערך ביום רביעי, אז יתורגלו כלל האזרחים בכניסה למרחבים מוגנים בעזרת שתי צפירות, אחת בשעות הבוקר והשנייה בשעות הערב. "המטרה בצפירה בערב היא להדגיש בפני האזרח את החשיבות של האחריות האישית של כל אדם. נכון לתרגל את האזרח גם כשהוא בבית עם משפחתו, בדגש על מציאת המרחב המוגן והכנתו בכל בית".

כאמור, תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 5" ייפתח מחר וידמה ירי מאסיבי של טילים ארוכי טווח אל עבר ישראל. התרגיל יימשך בין יום ראשון ליום חמישי, אולם רק ביומיים האחרונים ייטלו בו חלק כלל האזרחים. בתרגיל ייקחו חלק כל 256 הרשויות המקומיות במדינה.

עוד בנושא:
כל מה שצריך לדעת לקראת תרגיל העורף הלאומי

לפניות לכתב:
joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 23:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully