וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקרה המוזר של פוטין והדשא בשעת הלילה

בלוגרים טוענים שעציצים, פרחים ושאר דברי-ירק שנשתלו בעיר האפרורית פסקוב לקראת ביקורו של ראש הממשלה, נעלמו למחרת בפתאומיות. אך דברים מוזרים מאלה כבר קרו - כשהנשיא מדבדב הגיע לסיור

(צילום: יוטיוב; אתר ה"טלגרף")

כמה בלוגרים רוסים מנסים בימים האחרונים לענות על שאלה מטרידה במיוחד: מי העלים מאות מרבדי דשא, שהונחו בעיר בצפון-מערב המדינה לקראת ביקור של ראש הממשלה ולדימיר פוטין? זמן קצר לאחר עזיבת הפמליה המכובדת, טוענים הבלוגרים, מרבדי הדשא נעלמו כלא היו. כלי תקשורת בריטים אף איתרו ביוטיוב סרטון המתעד את העיר פסקוב, בת 200 אלף התושבים, לפני - ואחרי הביקור.

בסרטון נראים פרחים שנשתלו למרגלות הבתים המוזנחים, כבישים ששודרגו בעציצים רעננים ומאות מרבדי דשא מוריקים שהונחו בזהירות ברחובות. סרטון אחר, שצולם לכאורה זמן קצר לאחר עזיבתו של פוטין את העיר, מראה את אותם הרחובות - לאחר שהופשטו מכל סממן ירוק שפשט בהם, ושבו למראה המדוכא, העייף, המנוכר - ובעיקר - החום, שהיה להם לפני כן.

אותם בלוגרים, לפי ה"אינדיפנדנט" וה"טלגרף", התלוצצו כי ייתכן ומדובר במרבדי-דשא מכושפים, המלווים את פוטין בקביעות בכל ביקוריו ברחבי רוסיה ומחוברים אליו בכבלים בלתי-נראים; אחרים, טענו כי בכירים מושחתים בעירייה ניצלו את ההזדמנות, ועם עזיבתו של פוטין, הורו מיד לעקור את העציצים והפרחים - ולשתול אותם מחדש במשרדי השלטון המקומי.

תרסיסי צבע ונידוי גמדים מפרסומות

אין זה "סקנדל הדשא" הראשון ברוסיה. לפני ביקורו של פוטין בעיר סרנסק בשבוע שעבר, פורסם סרטון המתעד פועלים מרססים בקדחתנות רגבי אדמה בצבע ירוק. דובר העירייה מסר בתגובה כי לא מדובר בצבע, אלא ב"תרסיס המזרז את צמיחת הדשא".

פוטין והנשיא מדבדב מסיירים במדינה לעתים קרובות, ומדי פעם "צצים" בערים שונות ללא התרעה של ממש. ב-2009, עיתונאים בעיר אומסק שבסיביר דיווחו כי שלטים המפרסמים הצגה בכיכובו של גמד סולקו מחוצות העיר, מחשש שירגיזו את מדבדב. בדצמבר האחרון התוודה רופא בעיר איבנובו, כי במהלך ביקורו של פוטין בבית החולים המקומי, "שאלו" מנהלי המוסד ציוד רפואי חדיש מבית החולים השכן כדי להותיר רושם טוב על ראש הממשלה. כמה רופאים אף נאלצו להתחזות לחולים מאושפזים - וסיפרו לראש הממשלה על היחס הנהדר שלו הם זוכים. מדבדב, מצד שני, הודיע לאחרונה כי ימשיך לקיים ביקורי פתע בערי רוסיה, ויעניש בחומרה ראשי ערים שיתברר כי קיימו מצגי שווא לכבודו.


עוד על ולדימיר פוטין:
מי הכה את ראש הממשלה בפנים?
האם הוא בדרך חזרה לקרמלין?
והאם הוא גנב פסל מהגוגנהיים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully