וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענה: פוטין גנב פסל מהגוגנהיים בניו יורק

עובד לשעבר במוזיאון טוען כי ב-2005, כשעוד היה נשיא רוסיה, השתתף ולדימיר פוטין בפתיחת תערוכה. בסיומה הציג לו המנהל פסל מבקבוק וודקה בצורת קלצ'ניקוב - והוא לא היסס ופשוט לקח

אי הבנה דיפלומטית או גניבה מכוונת? אחת מאלה היא הסיבה לכך שראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, לקח ללא רשות פסל ממוזיאון גוגנהיים היוקרתי בניו יורק בשנת 2005, אז עוד היה נשיא רוסיה. זו לפחות הגרסה של עובד לשעבר במוזיאון, במאמר שפרסם בספר חדש.

ניק ליינה בן ה-66, בעבר יועץ אמנותי במוזיאון היוקרתי לאמנות מודרני, פרסם את סיפורו בספר "מדריך ההדוניסט לאמנות", הכולל אסופת מאמרים מאת אוצרים, אספני אמנות ומבקרים.

"שכנענו את פוטין להשתתף בפתיחת תערוכה", כתב ליינה. "תזמנו אותה במיוחד כך שתתרחש במקביל לכינוס העצרת הכללית של האו"ם". לדבריו, אחרי שנאם בפני אורחי המוזיאון, הצטרף פוטין למנהל קרן גוגנהיים, תומס קרנס, לכוס תה במשרדו. קרנס הזכיר שאורחים רוסים רבים העניקו למוזיאון מתנות, ולשם המחשה הציג לו פסל אחד כזה: בקבוק בירה מלא, בצורת רובה קלצ'ניקוב.

לפי ליינה, הנשיא הרוסי החיק את הפסל בידו זמן מה, "ואז החזיר אותו לתיבה שלו, ומסר אותו לאחד העוזרים שלו, שהמשיך ליציאה במהירות הבזק, כשהפסל שלנו בידו. רציתי לצעוק 'עצור!', אבל חשבתי על זה עוד רגע, והחלטתי לשתוק".

ליינה אינו סבור שמדובר היה בגניבה מכוונת, ולא באי הבנה: "האנגלית שלו טובה, הוא הבין". עם זאת, לדבריו, לא סביר שהמוזיאון ינקוט בצעדים כלשהם כלפי פוטין: "זה לא כזה ביג דיל. זה לא כאילו הוא יצא משם עם איזו יצירת מופת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully