וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד ברצח בלוד: "יש לו אליבי מוצק"

איילה חננאל

14.6.2011 / 20:55

מעצרו של עבד רבו אל-מרבוע, החשוד ברצח חדרה אבו גריבה, הוארך בשבעה ימים. פרקליטו: "לא יעלה על השכל הישר שאדם ירצח ואחר כך יילך לפצח גרעינים עם בני משפחתו"

בית משפט השלום ברמלה האריך הערב (שלישי) בשבעה ימים את מעצרו של עבד רבו אל-מרבוע, תושב לוד בן 26 החשוד ברצח חדרה אבו גריבה אמש סמוך לביתה ברחוב כצנלסון בעיר. כמו כן, הוא חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע. ביחידה המרכזית של מחוז מרכז חושדים כי אל-מרבוע היה אחד משלושת המתנקשים שפתחו אמש באש לעבר בני משפחת גריבה, בעת שישבו מחוץ לביתם. בתקרית נפצע בעלה של אבו גריבה באורח אנוש ושני ילדיה נפצעו באורח קל.

מתחקיר האירוע עולה כי שלושה חשודים שפתחו בירי לעבר בני המשפחה, ניהלו קרב יריות עם שוטרים שנכחו במקום, אך הצליחו להימלט מהזירה באמצעות הרכב עמו, על פי החשד, הגיעו לבית המשפחה. עדי ראייה טענו לאחר מכן, כי ראו את אחד המתנקשים נמלט לאחר שנפצע במהלך קרב היריות עם השוטרים. במהלך הלילה עיכבו שוטרי ימ"ר מרכז מספר חשודים לחקירה, ביניהם אדם שנמצא פצוע כשהוא ישוב ברכב בצומת גינתון ונבדקת מעורבותו באירוע. בנוסף, בסריקות שערכה המשטרה, נמצא רכב שרוף בשטח בפתוח בסמוך ללוד, ונבדקת האפשרות כי המתנקשים שרפו את הרכב בו עשו שימוש בעת הירי, על מנת להעלים ראיות.

עוד בנושא:
המפכ”ל בזירת הרצח: "הצלחנו למנוע אסון כבד"
אישום: תושב לוד רצח את אשתו והותירה בבית קברות בעיר
לפני כחודשיים: בעל חשוד שרצח את אשתו ביריות מטווח קצר בלוד

"הוא אינו מכיר את בני הזוג"

פרקליטו של אל-מרבוע, עורך הדין אבו עמאר מטעם הסנגוריה הציבורית, טען במהלך הדיון בהארכת המעצר כי מרשו נכח בעת האירוע בבית גיסו ברמלה, שם גם נעצר, ולכן לא ייתכן שביצע את הרצח. "אין ספק כי האירוע שהתרחש אתמול בשעות הערב המאוחרות בעיר לוד, הוא לא אירוע קל, וכולנו כמובן מזועזעים, לרבות החשוד עצמו", טען עו"ד אבו עמאר, "מדובר בחשוד שאין לו סכסוך כלשהו עם משפחת המנוחה. החשוד משתתף בצערם, למרות שאינו מכיר את האישה ואת בעלה. עצם מעצרו של החשוד נפל עליו כרעם ביום בהיר".

"כל הנוכחים בבית גיסו של החשוד מעידים כי לא עזב את המקום מאז שהגיע", טען עו"ד אבו עמאר, "הוא גם הגיע לשם עם מונית, ולא היה עם רכב שאיתו יכול היה לבצע עבירה פלילית כלשהי. יש לו אליבי מוצק מגובה על ידי מספר עדים שהיו במקום, ואנשים שמבצעים עבירות פליליות לא מכניסים נשים וילדים כעדי אליבי". לדבריו, כשהגיעו אליו השוטרים, אל-מרבוע ישב ופיצח גרעינים. "לא יעלה על השכל הישר, שאדם ירצח אנשים ויילך לפצח גרעינים עם בני משפחתו".

השופטת, עדנה יוסף קוזין, העריכה בהארכת המעצר כי ייתכן ואל-מרבוע קשור בצורה כזו או אחרת לרצח. "עיינתי בחומר החקירה ובהודעת המשיב ואני סבורה כי קיים חשד סביר שהמשיב מעורב בעבירות המיוחסות לו, וכי שחרורו של המשיב ישבש את החקירה", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • לוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully