וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל חשוד שרצח את אשתו ביריות מטווח קצר בלוד

איילה חננאל

6.4.2011 / 0:00

יסמין אבו זעלוק, אם לחמישה מלוד, נורתה למוות בראשה מטווח קצר וגופתה נמצאה בשטח פתוח בעיר. שישה חשודים, בהם בעלה, נעצרו בחשד למעורבות במעשה. המשטרה: "אירוע טראגי"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עורך: אמיר קוטיגרו)

גופתה של יסמין אבו זעלוק, צעירה כבת 30, אם לחמישה תושבת לוד, התגלתה אמש (שלישי) בשטח פתוח בין גני אביב לשכונת הרכבת שבעיר. אבו זעלוק נורתה מספר פעמים מטווח קצר, כשחלק מהקליעים פגעו בראשה. על פי החשד, רוצחיה הובילו אותה אל עבר אזור מבודד סמוך לבית הקברות היהודי בעיר, ושם הוציאו אותה להורג. להערכת חוקרי צוות החקירה המיוחד שהוקם במרחב השפלה לפענוח המקרה, היורים המשיכו וביצעו בנרצחת וידוא הריגה.

המשטרה עצרה שישה חשודים, בהם בעלה של אבו זעלוק, בחשד למעורבות במעשה. שלושה מהחשודים שוחררו ממעצר, וכעת נותרו במעצר רק שלושה: בעלה של הנרצחת, אחיו, ואחיה שלה. הם יובאו בהמשך להארכת מעצר בבית משפט השלום ברמלה. מוקדם יותר דיווח הבעל למשטרה כי אשתו נעדרת מביתה מזה כיומיים וזמן קצר לאחר מכן נמצאה גופתה.

במשטרה ציינו כי מדובר "באירוע טראגי", ומדגישים כי לאישה הוצע בעבר מספר פעמים לקבל הגנה ולפנות למקלט לנשים מוכות. במשטרה ציינו כי אבו זעלוק נעדרה לפני כשנה מביתה ואף היה אז חשש לחייה. היא אותרה לאחר חיפושים נרחבים והוצע לה כאמור לפנות למקלט אך היא סירבה, ובתיווך נכבדי המשפחה שבה לביתה.

כעבור מספר חודשים, שהתה אבו זעלוק ברכבה עם גיסתה כשלפתע נפתחה לעברם אש. היא נפצעה פצעים בינוניים, בעוד שגיסתה נפצעה באורח קשה. המשטרה עצרה אז את הבעל בחשד שביצע את הירי, אך הוא שוחרר והפרקליטות סגרה את התיק, בין השאר משום שלטענת גורמים במשטרה, השתיים סירבו להתלונן נגדו ולא שיתפו פעולה עם החוקרים. במשטרה מספרים כי בית החולים היה הגורם שדיווח על הירי לשוטרים, בעוד שבני המשפחה טשטשו על פי החשד ראיות וניקו את זירת הירי.

כוח התגבור עבר מלוד לטייבה

במשטרה ציינו כי בעקבות מקרי הרצח הרבים שאירעו באחרונה בעיר טייבה, הוחלט לתגבר שם את כוחות השיטור בשתי פלוגות מג"ב - "אייל" וסמ"ג 7, בפיקודו של רפ"ק סער שיין - שפעלו עד לאחרונה בעיר לוד, שידעה גם היא מקרי רצח רבים. גורמים במשטרה התייחסו לאחרונה למהלך, ואמרו עוד בטרם מציאת הגופה בלוד כי "משמעות הדבר היא שכעת נותרה לוד ללא הכוחות שראש הממשלה הכריז בקול גדול שיתגברו את העיר, לפחות עד לגל הרציחות הבא".

הגורמים מתחו ביקורת על ההחלטה לנייד כוחות בין שתי הערים. "יש פה מצג שווא של תגבור כוחות כאשר בפועל, פלוגת מג"ב מונה במקרה הטוב כשלושים שוטרים ומדובר באותה פלוגה שתגברה עד כה את כוחות המשטרה בלוד". בנוסף, במשטרה אמרו כי "אנו קוראים לנשים בכלל ונשים במגזר הערבי בפרט לשתף פעולה עם המשטרה ולסייע בעדנו לפעול להגנתן".

(עדכון ראשון: 18:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully